NIEUW Probeer 14 dagen gratis en ontdek alle mogelijkheden die Plannen.nl jou kan bieden.

Terug

Onboarding

Zo werkt jouw agenda

 

Wanneer je een account hebt aangemaakt bij Plannen.nl kun je elke seconde van de dag je agenda inzien. Hier vind je direct een overzicht hoe jouw dag, week of maand eruit ziet. Via de groene button 'afspraak toevoegen' kun je gemakkelijk handmatig een afspraak inschieten. Hier vul je alle gegevens in van de klant en klik je vervolgens op 'Opslaan'. Vervolgens zal de afspraak meteen in je agenda verschijnen. 

Zo worden jouw afspraken ingepland

 

Het is eigenlijk heel simpel. Een klant maakt een afspraak via jouw widget dat op jouw website geïmplementeerd staat of via een link naar jouw persoonlijke pagina.

 

De afspraak verschijnt meteen in jouw agenda! Hier vind je alle details terug waaronder de afspraak zelf, maar ook de gegevens van de klant. De afspraak kun je gemakkelijk wijzigen door op het ''pennetje'' te klikken. 

Zo bekijk je jouw widget

 

Je widget kan je bekijken door in jouw plannen account linksboven op de tekst ‘’bekijk de widget'' te klikken. Wil je aanpassingen in je widget doen, kijk dan even naar ‘’widget instellingen’’ in de linkerbalk van jouw plannen account. 

Zo maak je diensten aan

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/diensten
  2. Vervolgens klik je linksboven op de groene knop ‘’Dienst toevoegen’’
  3. Je vult de gegevens in bij dienst horen 
  4. Ten slotte druk je op de groene knop met ‘’opslaan’’ rechtsonder in de pagina
Zo verwijder je een dienst 

 

Mocht je een dienst willen verwijderen, dan klik je op het prullenbak symbooltje dat naast de dienst staat. Vervolgens scroll je naar beneden en klik je op de rode knop ‘’Verwijderen”.

 

Zo bewerk je een dienst 

 

Op de pagina diensten in je plannen account heb je naast je diensten 3 verschillende symbolen staan. Het eerste symbool is een potloodje en als je deze aanklikt kan je de instellingen van je dienst bewerken. Hierin heb je verschillende opties die je in en uit kan stellen en als je beneden op ‘’Geavanceerde opties’’ klikt kan je ook een afwijkend rooster instellen voor je dienst. 

 

Mocht je hier hulp bij nodig hebben dan kun je ons mailen naar: backoffice@plannen.nl of bellen naar 010-7200588 :)

Hier vind je jouw klanten (informatie)

 

Je klanten zijn terug te vinden onder https://www.plannen.nl/app/klanten. Hier vind je een overzicht met bestaande klanten die of handmatig zijn toegevoegd, of klanten die ooit een afspraak hebben ingepland. De klantinformatie kan je inzien door op een bestaande klant te klikken. Hier vind je onder andere de (persoonlijke) gegevens, afspraken, notities en afbeelding.

 

Zo voeg je een klant handmatig toe

 

  1. Klik in de blauwe linker balk op ‘’Diensten’’ in jouw Plannen account
  2. Druk vervolgens op de groene knop met ‘’Klant toevoegen’’ rechtsboven
  3. Hier vul je alle informatie in van de klant en druk je tenslotte op opslaan
Zo maak je een medewerker aan:

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/medewerkers
  2.  Druk vervolgens op de groene knop met ‘’Medewerker toevoegen’’ rechtsboven.
  3. Hier vul je alle informatie in die bij de medewerker hoort en druk je tenslotte op opslaan.

Je kunt jouw medewerkers bewerken door op het oog te klikken naast de medewerker die je wilt aanpassen. Hier kan je vervolgens alle instellingen van deze medewerker aanpassen.

Zo pas je jouw logo aan 

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/instellingen
  2. Vervolgens kom je op de pagina algemene gegevens terecht
  3. Onder ‘’Algemeen’’ staat onder ander Logo
  4. Hier klik je op de gele knop met ‘’Wijzig afbeelding’’
  5. Selecteer vervolgens jouw logo en klik op open
  6. Ten slotte scrol je naar beneden en klik je op de groene knop opslaan
  7. Als je nu de pagina refresht is jouw nieuwe logo ingesteld

Jouw logo is ook te zien in de widget!

 

Zo pas je jouw huisstijl aan

Ga naar https://www.plannen.nl/app/settings_widget. Hier pas je de kleuren aan die de widget getoond worden.

Zo pas je jouw bedrijfgegevens aan

 

Ga naar https://www.plannen.nl/app/instellingen. Vervolgens kan je hier onder andere je bedrijfsnaam, website link en KVK- nummer wijzigen door deze opnieuw in te vullen en achteraf onderaan de pagina op de groene opslaan knop ''opslaan'' te drukken. 

Probeer nu