NIEUW Probeer 14 dagen GRATIS en ontdek alle mogelijkheden die Plannen.nl jou kan bieden.

Terug

Detailhandel support

Via de instellingen kun je gemakkelijk aanpassingen doen van de huisstijl van de widget. Je wilt natuurlijk dat het mooi op jouw website past en voor de klant herkenbare kleuren van jouw winkel: https://www.plannen.nl/app/settings_widget.

Indien je de widget gebruikt als pop-up op jouw website, dan is het ook mogelijk om de knop een andere naam te geven. Wees creatief en herkenbaar voor je klant! Kies bijvoorbeeld voor, 'Afspraak maken', 'Plan je winkelbezoek hier', 'Boek je tijdslot hier', 'Boek een videocall met ons' of 'Shopping experience'.

Geef bij de instellingen de openingstijden op van jouw winkel. Zijn er bijvoorbeeld vaste tijden dat het gehele team met pauze is? Dan vul je dit hier in door tijdblokken toe te voegen. 

 

Heb je meerdere diensten en wil je deze duidelijk onderverdelen bij een categorie? Dan kun je categorieën aanmaken. Hoe je dit doet? Leggen wij hier aan je uit! 


Stap 1: Ga naar 'Categorie' en kies voor categorie toevoegen

Stap 2: Vul de volgende belangrijke informatie in:

  • Geef eerst de naam op van je categorie, bijvoorbeeld de naam van je locaties: 'Rotterdam', 'Den Haag' en 'Amsterdam' of als je veel verschillende diensten aanbiedt kun je deze ook categoriseren, zoals 'Winkelbezoek', 'Bestelling ophalen of retourneren' en 'Personal shopper'. Op die manier kun je de klant de juiste richting op sturen. 
  • Bij omschrijving geef je aanvullende informatie. Dit wordt in de widget weergegeven als een info button.
  • Zet vervolgens de categorie op actief of non-actief. 

Stap 3: Sla je categorie op en ga vervolgens naar je diensten

Stap 4: Je kunt vervolgens je verschillende diensten die je aanmaakt of al hebt aangemaakt, toewijzen aan een categorie. 

  • Ga naar desbetreffende dienst en vink de desbetreffende categorie aan waar de dienst bijhoort, bijvoorbeeld: 

 

Stap 5: Indien je veel verschillende categorieën en diensten hebt, dan kun je optioneel een zoekknop toevoegen voor de klant. Zet de zoekmodule 'aan' bij instellingen, https://www.plannen.nl/app/instellingen_afspraken en klik op 'opslaan'. 

 

Ga vervolgens naar 'Bekijk je app' of de widget toont zoals jij deze wilt delen met je klanten. 

Wil je dat jouw klanten winkelen op afspraak? Wij geven je een aantal tips die je zou kunnen volgen om jouw afspraken app hier volledig op in te richten. 
 
Stap 1: Ga naar 'Diensten' en maak een nieuwe dienst aan.

Stap 2: Vul de volgende belangrijke informatie in:

  • Geef eerst de naam op van je dienst, bijvoorbeeld: 'Private shopping', 'Winkelbezoek' of 'Winkel op afspraak'.
  • Bij omschrijving geef je aanvullende informatie. Dit wordt in de widget weergegeven als een info button.
  • Winkel op afspraak zal in veel gevallen kosteloos zijn, bij prijs vul je niets in of € 0,00.
  • Geef de tijdsduur op dat klanten bij jou kunnen winkelen. Bij sommige winkels is dit 30 minuten en voor grote aankopen is dit misschien 60 minuten. Indien je beide wilt aanbieden, kun je ook 2 diensten aanmaken en biedt je een 'Korte winkelbezoek' en een 'Lange winkelbezoek' aan. 
  • Vul vervolgens in hoeveel plekken je tegelijkertijd beschikbaar hebt. Indien je de knop 'Aantal plaatsen kiezen toestaan' aanzet, dan kunnen klanten in de widget kiezen of zij alleen, met 2 of meer personen komen.
    Indien de klant per afspraak met maximaal 2 personen in de winkel komt maar je kan wel 20 personen tegelijkertijd in je winkel ontvangen, dan is het belangrijk dat je het volgende invult:
    - Aantal plaatsen: 2
    - Verschillende plaatsen mogen overlappen met elkaar: 20
    - Aantal plaatsen kiezen toestaan: Aanzetten

Stap 3: Sla je dienst op en klik vervolgens op 'bekijk je app' om je widget te bekijken of dit naar wens is. 

 

Let op, controleer ook altijd je afspraken instellingen of deze juist staan ingevoerd. 
Zorg ervoor dat de instellingen en weergave van de widget hier wordt aangepast: https://www.plannen.nl/app/instellingen_afspraken

Indien je de klanten de mogelijkheid wilt geven om bestelde producten op te halen bij de winkel, dan kan je hier Plannen.nl ook op inrichten. 

 

Stap 1: Ga naar 'Diensten' en maak een nieuwe dienst aan.

Stap 2: Vul de volgende belangrijke informatie in:

  • Geef eerst de naam op van je dienst, bijvoorbeeld: 'Click&Collect, ''Bestelling afhalen' of 'Bestelling retourneren'.
  • Bij omschrijving geef je aanvullende informatie. Dit wordt in de widget weergegeven als een info button.
  • Bestelling ophalen of ruilen zijn in veel gevallen al eerder online betaald en de dienst zelf zal kosteloos zijn, bij prijs vul je niets of €0,00 in.
  • Geef de tijdsduur op dat klanten bij jou de tijd hebben om het item te retourneren. Bij sommige winkels is dit 5 of 10 minuten.
  • Vul vervolgens in hoeveel plekken je tegelijkertijd beschikbaar hebt. Indien je de knop 'Aantal plaatsen kiezen toestaan' aanzet, dan kunnen klanten in de widget kiezen of zij alleen, met 2 of meer personen komen.
    Indien de klant per afspraak met maximaal 2 personen in de winkel komt maar je kan wel 20 personen tegelijkertijd in je winkel ontvangen, dan is het belangrijk dat je het volgende invult:
    - Aantal plaatsen: 2
    - Verschillende plaatsen mogen overlappen met elkaar: 20
    - Aantal plaatsen kiezen toestaan: Aanzetten

Stap 3: Sla je dienst op en klik vervolgens op 'bekijk je app' om je widget te bekijken of dit naar wens is. 

 

Let op, controleer ook altijd je afspraken instellingen of deze juist staan ingevoerd. 
Zorg ervoor dat de instellingen en weergave van de widget hier wordt aangepast: https://www.plannen.nl/app/instellingen_afspraken

Indien je een winkel hebt met meerdere locaties bieden we 2 mogelijkheden om dit zo goed mogelijk in te richten.

 

-  Mijn winkel heeft meer dan 5 locaties
Via Plannen.nl is het mogelijk om een admin account aan te maken en hierbij de locaties te koppelen. Het admin account beheerd alle rechten en dit account bepaald ook de rechten van de subaccounts (locaties). 

Deze subaccounts (locaties) moeten handmatig worden toegevoegd en vereisten elk een eigen licentie van €15,- per maand. De subacounts kunnen geheel naar eigen wens ingevuld worden: openingtijden, huisstijl, medewerkers, beschikbaarheid etc. Indien je gebruik wilt maken van Plannen.nl inclusief meerdere locaties, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen je maar al te graag verder om deze locaties samen met jou, aan te maken en met een admin account te koppelen.

 

-  Mijn winkel heeft minder dan 5 locaties

Ook hebben we een oplossing voor winkels met bijvoorbeeld maar 3 locaties. Hierbij bieden we een mogelijkheid om deze locaties in 1 account te maken. Hiervoor krijg je in totaal 1 inlog, 1 agenda en kun je filteren op de specifieke locatie. Deze optie is alleen mogelijk bij een klein aantal aan locaties of filialen. De locaties kun je het beste aanmaken bij Categorieën. Hier kun je je locaties een-voor-een invullen en vervolgens koppelen met de huidige dienst. Dit doe je door naar je diensten te gaan en deze te koppelen met de locatie(s), waar deze dienst van toepassing is.

 

Het komt natuurlijk wel eens voor dat je een dienst hebt met een afwijkende planning. Een dienst 'winkelbezoek' en een dienst 'Click&Collect' kan natuurlijk van elkaar verschillen in beschikbaarheid maar ook openingstijden. Een afwijkende roosterplanning per dienst is gemakkelijk aan te brengen. ;-) Hoe? Volg de onderstaande stappen! 

 

  • Stap 1: Ga naar diensten
  • Stap 2: Open de dienst en klik op 'geavanceerde opties'.
  • Stap 3: Kies voor 'afwijkend rooster' en vul hier de openingstijden in.
    Dit gedeelte overschrijft de reguliere openingstijden van je bedrijf.
    Indien er geen afwijkende openingstijden bij een dienst staan opgegeven dan houd het systeem de reguliere openingstijden aan.

Ja dit kan! Wij geven je 2 gratis QR-codes waar je gebruik van kan maken. 


Optie 1: QR-code "Checkgesprek"
De eerste QR code kun je gebruiken om de klanten bij binnenkomst de QR-code te laten scannen en het checkgesprek te doorlopen. De klantgegevens worden automatisch opgeslagen in jouw agenda. 

Optie 2: QR-code "Winkelen op afspraak"
De tweede QR code kun je gebruiken om op papier uit te printen en op het raam van je etalage te plakken. Klanten kunnen de QR code scannen en direct in jouw persoonlijke widget een afspraak maken. Handig hé?
Alle klanten die langs jouw etalage lopen, kunnen direct jouw beschikbaarheid zien en een afspraak inplannen om bijvoorbeeld bij jou te komen shoppen of voor een behandeling in jouw salon.


Wil je het zelf testen? Probeer onderstaande QR-code van Plannen.nl BV. Als je via deze code een afspraak inplant, dan geven wij jou graag een gratis demo-rondleiding door het Plannen.nl systeem. Tot snel! 

 

Scan nu de QR code en krijg een gratis demo-rondleiding!

Je kunt gemakkelijk de diensten slepen naar een andere plek. Zo kun je zelf de volgorde bepalen. Kies er bijvoorbeeld voor om de diensten op Alfabetische volgorde te zetten of je kunt op basis van 'meest geboekt/populair' de volgorde bepalen. 

Ja, dat kan! Je kunt heel gemakkelijk van de afspraken een uitdraai maken. Je kunt de uitdraai maken vanuit je 'agenda' en je kunt de volgende knop gebruiken ->

Vervolgens kun je de afspraken filteren op bijvoorbeeld een dienst, locatie, medewerker en zelfs op een specifiek tijdstip. Alle informatie van jouw afspraak komt op een export pdf bestand te staan.

Je kunt de openingstijden laten staan zoals deze ingevoerd zijn. Als je namelijk hier aanpassingen in doet, dan is dit niet eenmalig maar gelijk voor alle dagen en weken. Wat je wel kunt doen een dag blokkeren in je agenda. 


Stap 1:
Ga naar 'Agenda'

Stap 2: Klik rechtsbovenin op 'Tijden blokkeren'

Stap 3: Je kunt hier een keuze maken tussen een feestdag of een willekeurige dag. Het kan natuurlijk best voorkomen dat je gaat verbouwen in de winkel of de winkel herinricht.  

Sommige winkels kunnen op een maandag minder afspraken ontvangen, dan op een zaterdag of zondag. Je kunt per dienst gemakkelijk je beschikbaarheid aanpassen. 

 

Stap 1: Ga naar 'diensten'

Stap 2: Klik op 'oogje' om de gewenste dienst te bekijken en wijzigingen aan te brengen

Stap 3: Klik op 'geavanceerde opties'

Stap 4: Vink 'aantal plaatsen per dag' aan. 

Stap 5: Je ziet automatisch je basisplanning van de gehele week.

Let op; heb je meerdere diensten, zorg ervoor dat je de beschikbaarheid per dienst na loopt.

Ja dat kan!


Stap 1: 
Ga naar 'diensten'

Stap 2: Klik op 'oogje' om de gewenste dienst te bekijken en wijzigingen aan te brengen

Stap 3: Klik op 'geavanceerde opties'

Stap 4: Vink 'aantal plaatsen per dag' aan. 

Stap 5: Je ziet automatisch je basisplanning van de gehele week. 

Stap 6: Wil je je beschikbaarheid opschalen vanaf volgende week? Klik op 'uitzondering toevoegen'. 

Stap 7: Vul hier de weeknummer in van de week vanaf wanneer je de beschikbaarheid wilt opschalen (bijvoorbeeld week 11)

Stap 8: Vanaf week 11, zou het systeem automatisch jouw nieuwe planning moeten overnemen

Schermafbeelding 2021-03-10 om 14.58.31.png

Let op; heb je meerdere diensten, zorg ervoor dat je de beschikbaarheid per dienst na loopt.