NIEUW Probeer 14 dagen gratis en ontdek alle mogelijkheden die Plannen.nl jou kan bieden.

Terug

Afspraak instellingen

Zo bepaal je in welke tijdsblokken klanten afspraken in kunnen plannen

 

  1. Ga naar ‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk 
  2. Hier zie je boven in de instelling ‘’Standaardindeling afspraakmogelijkheden’’ staan
  3. Hier selecteer je de tijdsblokken waarin je wilt dat klanten afspraken kunnen inplannen
  4. Vervolgens klik je onderaan op opslaan

Deze instelling bepaalt om welke periode klanten afspraken kunnen inplannen. Als jij hier 30 minuten invult dan houdt dat in dat de klant ieder half uur een afspraak kan plannen mocht die tijd beschikbaar zijn. 

 

Zo stel je een marge in tussen afspraken

 

  1. Klik op‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk
  2. Vervolgens ga je naar "Standaardmarge tussen afspraken" 
  3. Kies hier de gewenste marge tussen afspraken
  4. Ten slotte scrol je naar beneden en klik je op opslaan

Deze ingestelde marge wordt automatisch achter elke geplande afspraak ingepland. Hierdoor kan een klant geen afspraak inplannen direct na de vorige afspraak. 

 

Zo zorg je ervoor dat klanten niet tot ver in de toekomst kunnen inplannen

 

  1. Ga naar ‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk
  2. Dan zie je ‘’Maximale tijd in toekomst om afspraak te bevestigen’’
  3. Hier vul je in tot hoeveel weken in de toekomst klanten afspraken in kunnen plannen
  4. Vervolgens klik je onderaan op opslaan

Naast deze instelling kan je ook een begindatum en een einddatum activeren als je wilt dat klanten maar tot een vaste datum kunnen inplannen. Deze instelling vind je direct onder ‘’Maximale tijd in toekomst om afspraak te bevestigen’’.

 

Zo laat je klanten meerdere diensten selecteren

 

  1. Ga naar ‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk
  2. Dan zie je ‘’Meerdere diensten kiezen toestaan’’
  3. Klik dit aan
  4. Vervolgens klik je onderaan op opslaan

Nu kan de klant in de widget meerdere diensten selecteren. 

 

Zo laat je klanten een medewerker kiezen in de widget

 

Om dit in te stellen is het belangrijk dat je medewerkers hebt toegevoegd aan jouw plannen account. Als je dit nog niet gedaan hebt, kan je dit doen onder ‘’Medewerkers’’ in de blauwe balk links. Vervolgens kan je rechtsboven klikken op de groene knop ‘’Medewerkers toevoegen’’.

 

  1. Als de medewerkers ingesteld staan kan je naar ‘’Afspraak instellingen'' in de linker blauwe balk
  2. Hier scrol je naar beneden tot je ‘’Toon je medewerkers in de widget’’ ziet staan
  3. Klik deze instelling aan
  4. Vervolgens klik je onderaan op opslaan

Als je nu de widget opent wordt na het selecteren van de dienst gevraagd om een medewerker te kiezen. 

 

Zo stel je in dat meerdere klanten hetzelfde tijdslot kunnen gebruiken

 

Om meerdere klanten per tijdslot in de widget te krijgen is het belangrijk dat een aantal instellingen goed staan. Check eerst de volgende instelling:

 

  1. Ga naar ‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk
  2. Check bij ''Hoeveel klanten mogen er per tijdsslot aanwezig zijn?’’ of dit ingesteld is op ‘’Neem over van dienst’’
  3. Sla dit vervolgens op als je dit aangepast hebt

Als dit goed staat dan kan je naar de volgenden stap kijken:

 

  1. Als deze instelling goed staat kan je naar ‘’Diensten’’ in de linker blauwe balk
  2. Klik op het potlood naast de diensten waarbij je het aantal klanten per tijdslot wilt wijzigen
  3. Scrol naar beneden naar ‘’Maximaal aantal kiesbare plaatsen’’
  4. Vul hier de hoeveelheid klanten in dat hetzelfde tijdslot mag gebruiken en sla dit op
  5. Sla dit op als je dit aangepast hebt

Als je medewerkers in jouw Plannen account hebt dan is het belangrijk om nog 1 stap te checken:

 

  1. Ga naar ‘’Medewerkers'' in de linker blauwe balk
  2. Klik op het oogje naast de medewerker die je aan wilt passen
  3. Vink ‘’Kan verschillende afspraken tegelijkertijd afhandelen’’ aan 
  4. Vink vervolgens ook ‘’Aantal plaatsen per tijdslot’’ aan
  5. Vul hier per dag het aantal plaatsen dat er beschikbaar is per tijdslot
  6. Ten slotte klik je op ‘’Opslaan’’ knop rechtsonder

Als het goed is staat het nu allemaal goed ingesteld in de widget :)

 

Zo kies je ervoor om de klant zijn telefoonnummer, geboortedatum en adres in te laten vullen 

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_overige
  2. Activeer hier de velden die je toe wilt voegen voor de widget
  3. Klik vervolgens onderaan de pagina op ‘’Opslaan’’

Zo voeg je eigen velden toe voor de widget

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_velden 
  2. Klik op ‘’Veld toevoegen’’ 
  3. Kies hier voor een ‘’type veld’’ en vul de overige gegevens in
  4. Vervolgens klik je op ''Opslaan''
  5. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_overige
  6. Activeer ‘’Eigen velden weergeven in afspraken overzicht’’ 
  7. Klik onderaan de pagina op opslaan

Zo stel je tijdsblokken in

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/diensten
  2. Klik op het potloodje naast de dienst waarvoor jij tijdsblokken in wilt stellen
  3. Scrol naar beneden en klik op ‘’Geavanceerd opties’’
  4. Schakel ‘’Tijdsblokken gebruiken’’ in 
  5. Voeg vervolgens tijdsblokken toe op de zichtbare agenda onderin
  6. Als deze goed ingesteld staan klik dan op ‘’Opslaan’’ 

 

Zo stel je een afwijkend rooster in

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_uren
  2. Klik onderaan op ‘’Uitzondering toevoegen’’
  3. Vul hier het weeknummer in en de tijden van de week die jij aan wilt passen  
  4. Let op dat Plannen.nl automatisch jouw laatste utizonderingsweek doortrekt in de weken daarna
  5. Vergeet achteraf niet onderaan de pagina op ‘’Opslaan’’ te klikken

 

Probeer nu