NIEUW Probeer 14 dagen gratis en ontdek alle mogelijkheden die Plannen.nl jou kan bieden.

Terug

Veelgestelde Vragen

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo werkt jouw agenda

 

Wanneer je een account hebt aangemaakt bij Plannen.nl kun je elke seconde van de dag je agenda inzien. Hier vind je direct een overzicht hoe jouw dag, week of maand eruit ziet. Via de groene button 'afspraak toevoegen' kun je gemakkelijk handmatig een afspraak inschieten. Hier vul je alle gegevens in van de klant en klik je vervolgens op 'Opslaan'. Vervolgens zal de afspraak meteen in je agenda verschijnen. 

{"id":13,"category":"Events support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}
Dit is een event-module

 

Een event-module is een extra module die je bij Plannen.nl kunt aanschaffen om events of trainingen in te plannen. Bij een event-module kun je gemakkelijk evenementen aanmaken waar klanten zich in kunnen schrijven. Ook deze module is weer volledige geautomatiseerd en kun je zelf naar wens aanmaken. 

 

Zo activeer je de event module

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/modules
  2. Vervolgens klik je op het grijze balkje bij ''events module inschakelen''
  3. Dan verschijnt er een bericht waarbij je onderaan de optie aanvinkt en op de groene ''aanzetten'' knop klikt
  4. Ten slotte klik je op opslaan en bij je eerst volgende betaling zal de event module meegerekend worden
{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Zo start je de 14 dagen proefperiode

 

Aanmelden gaat eenvoudig via de groene button hieronder: ‘’Probeer nu 14 dagen gratis’’.

Hier vul je je e-mailadres en overige gegevens in. 

Doorloop daarna de stappen om je Plannen.nl account zo goed mogelijk in te delen.

 

In minder dan 5 minuten is jouw widget helemaal klaar voor gebruik.

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit zijn modules

 

Modules zijn betaalde toevoegingen aan jouw Plannen.nl account. Je kan één of meerdere modules tegelijk aanzetten, instellen en deze worden dan automatisch aan jouw account toegevoegd. Op dit moment zijn de volgende modules beschikbaar:

 

  • Feedback module voor €2,50,- extra per maand;
  • Betaal module voor €5,- extra per maand;
  • Factuur module voor €5,- extra per maand;
  • Whitelabel widget voor €5,- extra per maand;
  • Kassa en voorraad module voor €10,- extra per maand;
  • Events module voor €10,- extra per maand.

Leuk om te weten! Tijdens jouw gratis proefperiode kun je ook gratis gebruik maken van deze modules

 

Zo stel je modules in

 

  1. Ga naar de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/modules.
  2. Vervolgens klik je op het balkje bij de module die jij in wilt stellen.
  3. Daarna wordt er een bericht geopend en vink je de voorwaarden aan en klik je op ‘’aanzetten’’.
  4. Ten slotte druk je rechtsonder op ‘’opslaan’’ en dan is jouw module geactiveerd en ontvang je op jouw volgende afschrift of verlenging ook de kosten voor de geactiveerde module.
{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo stel je jouw afspraken in de widget goed in

 

Dit kan met een aantal verschillende punten te maken hebben. Check de volgende punten even in jouw plannen account om erachter te komen waar het aan ligt:

 

  • Ga naar ‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk. Hier heb je verschillende instellingen waarvan het belangrijk is dat deze zijn ingesteld naar jouw voorkeur. Vergeet bij aanpassingen vervolgens niet op opslaan te klikken onderaan de pagina. 
  •  Ga naar ‘’Mijn account’’ in de linker blauwe balk. Klik vervolgens op ‘’Openingstijden’’. Check of deze ingesteld zijn zoals je dit wenst. Vergeet bij aanpassingen vervolgens niet op opslaan te klikken onderaan de pagina. 
  • Ga naar ‘’Medewerkers’’ in de linker blauwe balk. Klik vervolgens op het oog naast een medewerker. Check hier of alles ingesteld staat naar wens per medewerker. Vergeet bij aanpassingen vervolgens niet op opslaan te klikken onderaan de pagina. 
  • Ga naar ‘’Diensten’’ in de linker blauwe balk. Klik op het potlood naast een dienst. Check of alles hier ingesteld staat naar wens (hou er rekening mee dat als je een afwijkend rooster hebt ingesteld, jouw plannen account dit rooster doortrekt naar de weken die volgen). Doe dit vervolgens bij al je diensten. Vergeet bij aanpassingen vervolgens niet op opslaan te klikken onderaan de pagina. 

 

{"id":9,"category":"Integratie website","published":1,"order":6,"icon":"<\/i>"}

Zo voeg je zelf de widget toe aan je website

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/integraties
  2. Klik op ‘’Ik plaats de App zelf op mijn website’’
  3. Kies hierbij voor het type en waar je de button en de popup van de widget wilt plaatsen
  4. Kopieer vervolgens de code en laad deze in jouw website 

 

{"id":15,"category":"Trainingen support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}

Ja, Plannen.nl is zeker geschikt voor het organiseren van trainingen en cursussen 

 

Dit gaat heel makkelijk via de event module waarbij je een training of cursus aan kan maken. 

Je kan deze module ook gratis uittesten tijdens jouw gratis proefabonnement. 

 

{"id":3,"category":"Afspraak instellingen","published":1,"order":5,"icon":"<\/i>"}

Zo bepaal je in welke tijdsblokken klanten afspraken in kunnen plannen

 

  1. Ga naar ‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk 
  2. Hier zie je boven in de instelling ‘’Standaardindeling afspraakmogelijkheden’’ staan
  3. Hier selecteer je de tijdsblokken waarin je wilt dat klanten afspraken kunnen inplannen
  4. Vervolgens klik je onderaan op opslaan

Deze instelling bepaalt om welke periode klanten afspraken kunnen inplannen. Als jij hier 30 minuten invult dan houdt dat in dat de klant ieder half uur een afspraak kan plannen mocht die tijd beschikbaar zijn. 

 

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo worden jouw afspraken ingepland

 

Het is eigenlijk heel simpel. Een klant maakt een afspraak via jouw widget dat op jouw website geïmplementeerd staat of via een link naar jouw persoonlijke pagina.

 

De afspraak verschijnt meteen in jouw agenda! Hier vind je alle details terug waaronder de afspraak zelf, maar ook de gegevens van de klant. De afspraak kun je gemakkelijk wijzigen door op het ''pennetje'' te klikken. 

{"id":13,"category":"Events support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}
Zo maak je een event aan

 

Wanneer je de module ingeschakelt hebt staan kun je heel gemakkelijk in de 'Agenda' op 'Event toevoegen' klikken. 

 

  1. Klik in de agenda op de groene knop ''event toevoegen'' rechtsboven 
  2. Vul vervolgens de gegevens van het event in
  3. Klik op opslaan en je ziet vanzelf een blok verschijnen van jouw event in je agenda. 
  4. Nu kan je jouw aangemaakte evenementen beheren via de volgende link: https://www.plannen.nl/app/events
  5. Hier zie je unieke URL link die je kan delen met de mogelijke deelnemers
Zo bewerk je jouw events

 

Je kan jouw events bewerken door naar je events te gaan via de volgende link: https://www.plannen.nl/app/events. vervolgens klik je op het oogje naast de event die je wilt bewerken. Hier kan je de naam, link, locatie en beschrijving aanpassen. Als je de data en tijden van het event wilt veranderen dan klik je op het oogje onder evenement tijden. Hier kan je de tijden en de data veranderen en vervolgens opslaan. 

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Dit zijn de kosten voor Plannen.nl

 

Met het basispakket van € 15,- per maand (excl. btw.) heb je al een uitgebreid programma met ondersteuning, een online agenda- en planning tool, SMS'jes, e-mailnotificaties & nog veel meer!

 

Indien je andere bedrijven uitnodigt om gebruik te maken van Plannen.nl ontvang je € 5,- korting op je volgende factuur! Iedereen is toch gek op cadeautjes ;-)? Klik hier voor jouw persoonlijke uitnodigingslink.

 

Ook kan je extra modules instellen, hier lees je meer over onder het kopje ‘’modules’’

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Feedback module

 

Met de Feedback module heb je de mogelijkheid om jouw klant voor of na de afspraak een automatisch feedback formulier te versturen via de mail. Hierbij kan je heel makkelijk bepalen wanneer de klant deze mail ontvangt,  welke vragen er gesteld worden en hoe de opzet van de feedback eruit ziet. 

 

Nadat de klant jouw feedback formulier ingevuld heeft, ontvang je de resultaten hiervan in de mail. De Feedback module kost €2,50 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode. 

 

Zo gebruik je de Feedback module

 

Nadat je jouw Feedback module geactiveerd hebt ga je naar de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/settings_feedback. Onder ‘’inhoud van de mail’’ kan je heel eenvoudig de opmaak van de feedbackmail wijzigen. Hieronder kan je instellen hoeveel uur van tevoren of na de afspraak jouw klanten de mail ontvangen. 

 

Als je verder naar beneden gaat dan zie je ‘’Feedback module aanpassen’’. Hier kan je instellen waar jouw feedback formulier allemaal uit bestaat. 

 

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Hier pas je jouw openingstijden aan

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_uren
  2. Selecteer de dagen waarop je open wilt zijn en pas waar nodig de tijden aan
  3. Klik op ‘’Opslaan’’

Wanneer je een uitzondering wilt toevoegen in je openingstijden kan je op "Uitzondering toevoegen’’ klikken. Vervolgens kan je het weeknummer invullen en je openingsdagen en tijden voor de uitzondering week invullen. Mocht je een uitzonderingsweek toegevoegd hebben dan is het belangrijk dat je nog een extra uitzonderingsweek toevoegt waarin je het weeknummer van de week daarop invult. Plannen gebruikt namelijk automatisch het rooster van de laatste uitzonderingsweek over in de daarop volgende weken.

 

{"id":9,"category":"Integratie website","published":1,"order":6,"icon":"<\/i>"}

Zo installeer je de widget via WordPress

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/integraties
  2. Klik op ‘’Ik heb een WordPress website''
  3. Download de plugin en kopieer de code
  4. Laad deze vervolgens in op je website

 

{"id":15,"category":"Trainingen support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}

Zo maak je een trainingsdag aan

 

  1. Ga naar de volgende pagina: https://www.plannen.nl/app/agenda
  2. Klik op ‘’Event toevoegen’’ op de groene knop rechtsboven
  3. Vul hier de gegevens in van jouw training
  4. Klik vervolgens op ‘’Opslaan’’
  5. Dan klik je in de linkerbalk op ‘’Events’’ onder Modules
  6. Hier vind je jouw persoonlijke link van jouw training waarmee klanten zich kunnen inschrijven 

Nu kan je beginnen met het verspreiden van jouw link onder jouw klanten ;)

 

{"id":3,"category":"Afspraak instellingen","published":1,"order":5,"icon":"<\/i>"}

Zo stel je een marge in tussen afspraken

 

  1. Klik op‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk
  2. Vervolgens ga je naar "Standaardmarge tussen afspraken" 
  3. Kies hier de gewenste marge tussen afspraken
  4. Ten slotte scrol je naar beneden en klik je op opslaan

Deze ingestelde marge wordt automatisch achter elke geplande afspraak ingepland. Hierdoor kan een klant geen afspraak inplannen direct na de vorige afspraak. 

 

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Zo sluit je jouw abonnement af bij Plannen.nl

 

Na de gratis 14 dagen proefperiode kun je via hier gemakkelijk een abonnement afnemen ;-). 

 

Mocht je nog meer vragen hebben kun je ons mailen naar: backoffice@plannen.nl of bellen naar 010-7200588

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo bekijk je jouw widget

 

Je widget kan je bekijken door in jouw plannen account linksboven op de tekst ‘’bekijk de widget'' te klikken. Wil je aanpassingen in je widget doen, kijk dan even naar ‘’widget instellingen’’ in de linkerbalk van jouw plannen account. 

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Betaal module

 

Met de Betaal module is het mogelijk om de klant in de widget te laten betalen. Dit gaat erg makkelijk en automatisch waardoor jij als ondernemer je hier niet druk over hoeft te maken. Ook loop je minder risico met klanten die niet komen opdagen op locatie. In de widget kan je ook jouw klant de keuze laten maken of ze liever gelijk betalen of op locatie. Via onze blog: https://www.plannen.nl/blog/gemak-van-online-betalen kun je nog meer vinden omtrent de Betaal module van Plannen.nl.

 

Via de widget kan er door de klant betaald worden op de volgende manieren: iDeal, Creditcard, Apple Pay, Paypal en Bancontact. De Betaal module kost €5,00 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode. 

 

Zo gebruik je de Betaal module

 

Nadat je jouw Betaal module hebt geactiveerd op de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/modules, vul je jouw Mollie Api key in. Als je nog geen mollie account hebt kan je deze gratis aanmaken door hier te klikken. Vervolgens heb je de keuze of klanten kortingscodes kunnen gebruiken en of je de klant de mogelijkheid wilt geven om op locatie te betalen. Ook kan je jouw klant een bepaald bedrag of percentage van de prijs als aanbetaling laten betalen. Dit stel je in door een prijs of percentage in te vullen en dit vervolgens op te slaan. 

 

Je kan de betalingen inzien onder ‘’Betalen’’ bij het kopje modules in jouw Plannen account.

 

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Dit zijn diensten & zo stel je deze in

 

Diensten is wat je via de widget aan de klant wilt aanbieden. Als je diensten wilt toevoegen ga je naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/diensten. Hier klik je rechtsboven op de groene knop ‘’Dienst toevoegen’’. Vervolgens vul je de gegevens van de dienst in en klik je op ‘’Opslaan’’

{"id":9,"category":"Integratie website","published":1,"order":6,"icon":"<\/i>"}

Zo plaats je de widget via jouw webdeveloper

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/integraties
  2. Klik op ‘’De App doorsturen aan mijn webbouwer’’
  3. Vul de email van jouw webdeveloper in en de naam van jouw website
  4. Klik vervolgens op ‘’Verzenden’’

 

{"id":15,"category":"Trainingen support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}

Zo deel je jouw Meet, Zoom of Teams link

 

  1. Ga naar de volgende pagina: https://www.plannen.nl/app/event 
  2. Klik op ‘’Email opstellen’’ rechtsboven
  3. Kies een onderwerp voor de mail
  4. Selecteer alle email adressen waar de mail naar toe moet
  5. Kies het evenement dat bij de link hoort
  6. Plaats vervolgens in de mail de link voor de online call
  7. Klik op ‘’Verzenden’’

 

{"id":3,"category":"Afspraak instellingen","published":1,"order":5,"icon":"<\/i>"}

Zo zorg je ervoor dat klanten niet tot ver in de toekomst kunnen inplannen

 

  1. Ga naar ‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk
  2. Dan zie je ‘’Maximale tijd in toekomst om afspraak te bevestigen’’
  3. Hier vul je in tot hoeveel weken in de toekomst klanten afspraken in kunnen plannen
  4. Vervolgens klik je onderaan op opslaan

Naast deze instelling kan je ook een begindatum en een einddatum activeren als je wilt dat klanten maar tot een vaste datum kunnen inplannen. Deze instelling vind je direct onder ‘’Maximale tijd in toekomst om afspraak te bevestigen’’.

 

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo maak je diensten aan

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/diensten
  2. Vervolgens klik je linksboven op de groene knop ‘’Dienst toevoegen’’
  3. Je vult de gegevens in bij dienst horen 
  4. Ten slotte druk je op de groene knop met ‘’opslaan’’ rechtsonder in de pagina
Zo verwijder je een dienst 

 

Mocht je een dienst willen verwijderen, dan klik je op het prullenbak symbooltje dat naast de dienst staat. Vervolgens scroll je naar beneden en klik je op de rode knop ‘’Verwijderen”.

 

Zo bewerk je een dienst 

 

Op de pagina diensten in je plannen account heb je naast je diensten 3 verschillende symbolen staan. Het eerste symbool is een potloodje en als je deze aanklikt kan je de instellingen van je dienst bewerken. Hierin heb je verschillende opties die je in en uit kan stellen en als je beneden op ‘’Geavanceerde opties’’ klikt kan je ook een afwijkend rooster instellen voor je dienst. 

 

Mocht je hier hulp bij nodig hebben dan kun je ons mailen naar: backoffice@plannen.nl of bellen naar 010-7200588 :)

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Factuur module

 

Met de Factuur module worden er automatisch facturen voor je opgesteld om naar jouw klanten te versturen. Deze facturen worden overzichtelijk bijgehouden in jouw Plannen account. Hierdoor bespaar jij als bedrijf erg veel tijd zodat jullie die aan veel belangrijkere werkzaamheden kunnen gebruiken. De Factuur module kost €5,00 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode. 

 

Zo gebruik je de factuur module 

 

Nadat je de Factuur module geactiveerd hebt kan jij ervoor kiezen dat verstuurde facturen ook automatisch naar jouw eigen mails gestuurd worden. Vervolgens kan jij al jouw facturen beheren op de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/invoices. Hier kan je facturen bewerken, printen en mailen door op 1 van de 3 icoontjes te klikken rechts van de kolom. 

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Hiervoor gebruik je categorieën

 

Via categorieën kan je jouw diensten categoriseren. Dit is erg handig als je bijvoorbeeld meerdere vestigingen hebt of verschillende categorieën in jouw diensten. Categorieën kan je aanmaken via de volgende link: https://www.plannen.nl/app/categorieen. Hier klik je rechtsboven op ‘’Categorie toevoegen’’. Vervolgens vul je de gegevens van de categorie in en klik je op opslaan. 

{"id":9,"category":"Integratie website","published":1,"order":6,"icon":"<\/i>"}

Zo ontvang je hulp vanuit Plannen.nl voor het plaatsen van jouw widget

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/integraties
  2. Klik op ‘’Ik kom er niet uit, kunnen jullie mij helpen?''
  3. Vul jouw persoonlijke gegevens in en klik op ‘’Verzenden’’
  4. Wij zullen nu contact met jou opnemen voor het plaatsen van de widget

 

{"id":3,"category":"Afspraak instellingen","published":1,"order":5,"icon":"<\/i>"}

Zo laat je klanten meerdere diensten selecteren

 

  1. Ga naar ‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk
  2. Dan zie je ‘’Meerdere diensten kiezen toestaan’’
  3. Klik dit aan
  4. Vervolgens klik je onderaan op opslaan

Nu kan de klant in de widget meerdere diensten selecteren. 

 

{"id":4,"category":"Horeca support","published":0,"order":13,"icon":"<\/i>"}

Ja!

{"id":10,"category":"Ons support","published":1,"order":9,"icon":"<\/i>"}
Zo los je technische vragen op

 

Ons IT-team staat 5 dagen in de week voor je klaar om je te helpen bij alle vraagstukken.

Wij zijn bereikbaar op 010-7200588 of per mail op backoffice@plannen.nl.

 

Indien er speciale verzoeken of vragen zijn, dan zullen wij deze voorleggen aan ons IT-team en geven wij je zo snel mogelijk een terugkoppeling.

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Hier vind je jouw klanten (informatie)

 

Je klanten zijn terug te vinden onder https://www.plannen.nl/app/klanten. Hier vind je een overzicht met bestaande klanten die of handmatig zijn toegevoegd, of klanten die ooit een afspraak hebben ingepland. De klantinformatie kan je inzien door op een bestaande klant te klikken. Hier vind je onder andere de (persoonlijke) gegevens, afspraken, notities en afbeelding.

 

Zo voeg je een klant handmatig toe

 

  1. Klik in de blauwe linker balk op ‘’Diensten’’ in jouw Plannen account
  2. Druk vervolgens op de groene knop met ‘’Klant toevoegen’’ rechtsboven
  3. Hier vul je alle informatie in van de klant en druk je tenslotte op opslaan
{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Whitelabel widget

 

Als je de Whitelabel widget activeert dan wordt de tekst ‘’Powered by Plannen.nl - Made with ???? in Rotterdam’’ die je onderaan je widget staat weggehaald. Hierdoor laat je jouw widget volledig om jouw bedrijf draaien. Met deze module kan je ook de afzender van de SMS’jes naar jouw klanten veranderen naar jouw eigen bedrijfsnaam. De Whitelabel widget kost €5,00 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode.  

 

Zo gebruik je de Whitelabel widget

 

Nadat je de Whitelabel widget hebt geactiveerd op de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/modules, kan je ook de afzender van de SMS berichten naar jouw klanten veranderen naar jouw eigen bedrijfsnaam. Hierdoor maak jij de band met jouw klant nog persoonlijker. Als je vervolgens op opslaan drukt dan is de tekst uit de widget gehaald. 

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo stel je een permanent apart rooster in per dienst

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/diensten
  2. Klik op het potlood naast de dienst waarvoor jij een apart rooster wilt
  3. Scrol naar beneden en klik op ‘’Geavanceerde opties’’
  4. Zet ‘’Afwijkend rooster’’ aan
  5. Stel onderin jouw aparte rooster per dienst in 
  6. Vergeet achteraf niet op ‘’Opslaan’’ te klikken

Zo stel je een tijdelijk apart rooster in per dienst

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/diensten
  2. Klik op het potlood naast de dienst waarvoor jij een apart rooster wilt.
  3. Scrol naar beneden en klik op ‘’Geavanceerde opties’’
  4. Zet ‘’Afwijkend rooster’’ aan
  5. Klik onderaan de pagina op ‘’Uitzonder toevoegen’’ om afwijkende weken toe te voegen. 
  6. Hier vul je het weeknummer in en je afwijkende rooster
  7. Let op dat jouw plannen account het laatste afwijkende rooster doortrekt in de beschikbaarheid voor die dienst
  8. Vergeet achteraf niet op ‘’Opslaan’’ te klikken

 

{"id":3,"category":"Afspraak instellingen","published":1,"order":5,"icon":"<\/i>"}

Zo laat je klanten een medewerker kiezen in de widget

 

Om dit in te stellen is het belangrijk dat je medewerkers hebt toegevoegd aan jouw plannen account. Als je dit nog niet gedaan hebt, kan je dit doen onder ‘’Medewerkers’’ in de blauwe balk links. Vervolgens kan je rechtsboven klikken op de groene knop ‘’Medewerkers toevoegen’’.

 

  1. Als de medewerkers ingesteld staan kan je naar ‘’Afspraak instellingen'' in de linker blauwe balk
  2. Hier scrol je naar beneden tot je ‘’Toon je medewerkers in de widget’’ ziet staan
  3. Klik deze instelling aan
  4. Vervolgens klik je onderaan op opslaan

Als je nu de widget opent wordt na het selecteren van de dienst gevraagd om een medewerker te kiezen. 

 

{"id":7,"category":"Referrals","published":0,"order":8,"icon":"<\/i>"}

Indien je andere bedrijven uitnodigt om gebruik te maken van Plannen.nl ontvang je € 5,- korting op je volgende factuur! Iedereen is toch gek op cadeautjes ;-).

 

>> Klik op deze link om andere bedrijven uit te nodigen :)

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo maak je een medewerker aan:

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/medewerkers
  2.  Druk vervolgens op de groene knop met ‘’Medewerker toevoegen’’ rechtsboven.
  3. Hier vul je alle informatie in die bij de medewerker hoort en druk je tenslotte op opslaan.

Je kunt jouw medewerkers bewerken door op het oog te klikken naast de medewerker die je wilt aanpassen. Hier kan je vervolgens alle instellingen van deze medewerker aanpassen.

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Kassa en voorraad module 

 

Met de Kassa en voorraad module kan je op een eenvoudige manier de voorraden van jouw bedrijf behouden. Hierdoor heb je een makkelijk overzicht van hoeveel producten je verkoopt en hoe groot je voorraad is. De Kassa en voorraad module kost €10,00 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode. 

 

Zo gebruik je de Kassa en voorraad module

 

Nadat je de Kassa en voorraad module hebt ingesteld ga je naar de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/products. Hier kan je door de groene knop rechtsboven producten toevoegen die jouw bedrijf verkoopt. Je kunt dan het volgende doen: 

 

  1. Klik in de linkerbalk op ‘’voorraden’’ en hier voeg je door de groene knop rechtsboven de huidige voorraden toe die jouw bedrijf heeft liggen.
  2. Vervolgens kan je producten en voorraden aan elkaar koppelen door in ‘’producten’’ op het potloodje te klikken naast het product.
  3. Daarna vul je onder ‘’Voorraad verbruik’’ de naam van de voorraad in. Dan klik je op opslaan en dan is dit product gekoppeld aan de voorraad. 

Als je nu naar ‘’kassa’’ gaat dan kan je producten selecteren die je verkocht hebt. Het volgende kun je vervolgens dan doen: 

 

  1. Klik op ‘’betalen’’ en kies je de betaalmethode van de klant.
  2. Dan klik je op ‘’betaling voltooien’’ en kan je de betaling terug vinden onder ‘’facturen’’ en is de voorraad van dit product verminderd in ‘’Voorraden’’.
  3. Als je je voorraad wilt veranderen dan ga je naar ‘’Voorraden’’ en klik je op het potloodje naar de voorraad. Hier kan je jouw voorraad aanpassen onder ‘’Aantal’’ en vervolgens opslaan.  

 

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo pas je huisstijl van je widget aan 

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/settings_widget
  2. Hier kan alles wat betrekking heeft tot de huisstijl van de widget aanpassen
  3. Druk vervolgens op de groene knop ‘’Opslaan’’ rechtsonder.  

 

{"id":3,"category":"Afspraak instellingen","published":1,"order":5,"icon":"<\/i>"}

Zo stel je in dat meerdere klanten hetzelfde tijdslot kunnen gebruiken

 

Om meerdere klanten per tijdslot in de widget te krijgen is het belangrijk dat een aantal instellingen goed staan. Check eerst de volgende instelling:

 

  1. Ga naar ‘’Afspraak instellingen’’ in de linker blauwe balk
  2. Check bij ''Hoeveel klanten mogen er per tijdsslot aanwezig zijn?’’ of dit ingesteld is op ‘’Neem over van dienst’’
  3. Sla dit vervolgens op als je dit aangepast hebt

Als dit goed staat dan kan je naar de volgenden stap kijken:

 

  1. Als deze instelling goed staat kan je naar ‘’Diensten’’ in de linker blauwe balk
  2. Klik op het potlood naast de diensten waarbij je het aantal klanten per tijdslot wilt wijzigen
  3. Scrol naar beneden naar ‘’Maximaal aantal kiesbare plaatsen’’
  4. Vul hier de hoeveelheid klanten in dat hetzelfde tijdslot mag gebruiken en sla dit op
  5. Sla dit op als je dit aangepast hebt

Als je medewerkers in jouw Plannen account hebt dan is het belangrijk om nog 1 stap te checken:

 

  1. Ga naar ‘’Medewerkers'' in de linker blauwe balk
  2. Klik op het oogje naast de medewerker die je aan wilt passen
  3. Vink ‘’Kan verschillende afspraken tegelijkertijd afhandelen’’ aan 
  4. Vink vervolgens ook ‘’Aantal plaatsen per tijdslot’’ aan
  5. Vul hier per dag het aantal plaatsen dat er beschikbaar is per tijdslot
  6. Ten slotte klik je op ‘’Opslaan’’ knop rechtsonder

Als het goed is staat het nu allemaal goed ingesteld in de widget :)

 

{"id":10,"category":"Ons support","published":1,"order":9,"icon":"<\/i>"}
Zo neem je contact op met Plannen

 

Ons team staat op de werkdagen van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur in de week voor je klaar om je te helpen bij alle vraagstukken. Wij zijn bereikbaar op 010-7200588 of per mail op backoffice@plannen.nl

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo pas je de volgorde van jouw diensten aan

 

Als je op ‘’Diensten’’ klikt in de blauwe linkerbalk dan heb je een overzicht van jouw diensten. Klik vervolgens een dienst aan en houd je muis ingedrukt. Sleep dan de dienst naar boven of naar onder. Ten slotte laat je hem los op de plek waar jij de dienst wilt helpen. Op deze manier kan je de volgorde van jouw diensten aanpassen. Zodra je de dienst weer loslaat wordt de nieuwe volgorde automatisch geüpdatet in jouw widget. 

 

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo pas je jouw logo aan 

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/instellingen
  2. Vervolgens kom je op de pagina algemene gegevens terecht
  3. Onder ‘’Algemeen’’ staat onder ander Logo
  4. Hier klik je op de gele knop met ‘’Wijzig afbeelding’’
  5. Selecteer vervolgens jouw logo en klik op open
  6. Ten slotte scrol je naar beneden en klik je op de groene knop opslaan
  7. Als je nu de pagina refresht is jouw nieuwe logo ingesteld

Jouw logo is ook te zien in de widget!

 

Zo pas je jouw huisstijl aan

Ga naar https://www.plannen.nl/app/settings_widget. Hier pas je de kleuren aan die de widget getoond worden.

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Events module

 

Met de Events module kan je met events en trainingen werken in jouw Plannen account. Klanten kunnen zich eenvoudig inschrijven voor events door middel van een persoonlijke link. De Events module kost €10,00 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode.

 

Zo gebruik je de Events module

 

Nadat je de Event module ingeschakeld hebt, is het heel eenvoudig om een event aan te maken. Zo stel je een nieuw event in:

  1. Je gaat naar de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/events.
  2. Hier klik je op de groene knop ‘’Event toevoegen’’ rechtsboven.
  3. Daarna vul je alle gegevens in van het event. Dan klik je op ‘’opslaan’’ en dan heb je officieel jouw event aangemaakt!
  4. Vervolgens zie je jouw event staan met een persoonlijke link ernaast. Deze link kan je delen met jouw klanten zodat zij zich kunnen gaan inschrijven. 

Als je jouw bestaande event wilt bewerken, dan klik je op het oogje naast het event. Hier kan je de gegevens van jouw evenement wijzigen. Als je de tijden en het aantal personen wilt wijzigen dan klik je onder ‘’Evenement tijden’’ op het oogje naast de momenteel geplande data. Hier kan je de data, tijden en aantal personen wijzigen en vervolgens op ‘’Opslaan’’ klikken. 

 

{"id":3,"category":"Afspraak instellingen","published":1,"order":5,"icon":"<\/i>"}

Zo kies je ervoor om de klant zijn telefoonnummer, geboortedatum en adres in te laten vullen 

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_overige
  2. Activeer hier de velden die je toe wilt voegen voor de widget
  3. Klik vervolgens onderaan de pagina op ‘’Opslaan’’

Zo voeg je eigen velden toe voor de widget

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_velden 
  2. Klik op ‘’Veld toevoegen’’ 
  3. Kies hier voor een ‘’type veld’’ en vul de overige gegevens in
  4. Vervolgens klik je op ''Opslaan''
  5. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_overige
  6. Activeer ‘’Eigen velden weergeven in afspraken overzicht’’ 
  7. Klik onderaan de pagina op opslaan
{"id":5,"category":"Contactberoepen support","published":0,"order":10,"icon":"<\/i>"}

Ik ben kapper

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo pas je jouw bedrijfgegevens aan

 

Ga naar https://www.plannen.nl/app/instellingen. Vervolgens kan je hier onder andere je bedrijfsnaam, website link en KVK- nummer wijzigen door deze opnieuw in te vullen en achteraf onderaan de pagina op de groene opslaan knop ''opslaan'' te drukken. 

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo krijg jij een export van de afspraken

 

  1. Ga naar de agenda in jouw Plannen account
  2. Klik bovenaan de pagina op het icoontje links naast ‘’Tijden blokkeren''
  3. Selecteer hier de juiste datums waarvan jij een export wilt hebben 
  4. Pas de rest van de gegevens aan naar wens
  5. Als je alles goed ingesteld hebt klik je op ‘’Exporteer afspraken’’

Na deze doorgelopen stappen wordt de export van de afspraken gedownload op je computer.

 

{"id":3,"category":"Afspraak instellingen","published":1,"order":5,"icon":"<\/i>"}

Zo stel je tijdsblokken in

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/diensten
  2. Klik op het potloodje naast de dienst waarvoor jij tijdsblokken in wilt stellen
  3. Scrol naar beneden en klik op ‘’Geavanceerd opties’’
  4. Schakel ‘’Tijdsblokken gebruiken’’ in 
  5. Voeg vervolgens tijdsblokken toe op de zichtbare agenda onderin
  6. Als deze goed ingesteld staan klik dan op ‘’Opslaan’’ 

 

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Dit is de opzegtermijn bij Plannen.nl

 

Je zit bij ons nergens aan vast, we hebben geen vaste contracten of lange opzegtermijnen.

 

Na een betaling van 1 maand, loopt je account automatisch door, je moet dus wel zelf je abonnement opzeggen.

  

Ben je niet tevreden binnen de 14 dagen opzegtermijn? Dan is het ook mogelijk om kosteloos op te zeggen. Wel zo makkelijk. ;-)

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo pas je dat aan in jouw openingstijden

 

  1. Open je agenda in Plannen.nl
  2. Bovenaan de pagina staat ‘’Tijden blokkeren’’
  3. Klik hierop
  4. Vul vervolgens de periode in wanneer jouw bedrijf gesloten is
  5. Klik op ''Opslaan''

Ook is het mogelijk om via deze pagina alleen bepaalde diensten of medewerkers op gesloten te zetten.

 

{"id":3,"category":"Afspraak instellingen","published":1,"order":5,"icon":"<\/i>"}

Zo stel je een afwijkend rooster in

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_uren
  2. Klik onderaan op ‘’Uitzondering toevoegen’’
  3. Vul hier het weeknummer in en de tijden van de week die jij aan wilt passen  
  4. Let op dat Plannen.nl automatisch jouw laatste utizonderingsweek doortrekt in de weken daarna
  5. Vergeet achteraf niet onderaan de pagina op ‘’Opslaan’’ te klikken

 

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Zo deactiveer/blokkeer je jouw account

 

Indien je geen gebruik meer wil maken van Plannen.nl, staat ons team voor je klaar om je account te deactiveren. 

 

Mocht je je toch bedenken, is het mogelijk om je bestaande account opnieuw te activeren.

 

Zo hoef je niet opnieuw al jouw diensten, openingstijden en overige instellingen opnieuw in te voeren.

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Dit zijn de verschillende abonnementsvormen

 

Er zijn 2 tarieven die je kan kiezen voor een premium abonnement: 

 

Het eerste tarief is €15,- per maand exclusief btw, het tweede tarief is €180,- per jaar exclusief btw, maar je krijgt 10% korting op een jaarabonnement, dus betaal je maar €162,- per jaar exclusief btw. 

 

Neem hiervoor contact op met ons Support Team of ga naar onze tarieven om alvast een kijkje te nemen ;-). 

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Hier vind je jouw contract

 

Wij hebben geen contracten. Je zit nergens aan vast bij ons. Wil je opzeggen? Geen probleem, je account is bij ons namelijk maandelijks opzegbaar.

{"id":2,"category":"Notificaties","published":0,"order":7,"icon":"<\/i>"}

Plannen.nl is gemaakt om het voor jou zo makkelijk en snel mogelijk te maken. En daarom is het ook mogelijk om je e-mails handmatig aan te passen. DIt kun je het beste doen in je instellingen bij instellingen > notificaties > E-mail. 

Hier vind je 4 (optionele) verschillende templates terug die je naar eigen wens kunt invullen.

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo voer jij jouw aantal plaatsen per dag in

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/medewerkers
  2. Klik op het oog voor 1 van jouw medewerkers
  3. Stel ‘’Aantal plaatsen per dag’’ en/of ‘’Aantal plaatsen per tijdslot’’
  4. Hier stel je in hoeveel plaatsen deze medewerker per dag en per tijdslot beschikbaar heeft.
  5. Vergeet achteraf niet onderaan de pagina op ‘’Opslaan’’ te klikken

 

{"id":2,"category":"Notificaties","published":0,"order":7,"icon":"<\/i>"}

Een checkgesprek is niets anders dan een vragenlijst (die door het RIVM verplicht is gesteld) dat per SMS of per mail verstuurd wordt. Door middel van een aantal simpele vragen ben je direct op de hoogte van mogelijke COVID-19 besmettingen. De vragen zijn gebaseerd op je huidige gezondheid zoals 'Ben je de afgelopen dagen in contact geweest met iemand die besmet is met COVID-19 virus' of 'Heb je klachten zoals koorts of benauwdheid die kunnen wijzen op COVID-19?'. Doordat Plannen.nl een ingebouwd checkgesprek voor je heeft aangemaakt, kun je op een veilige en snelle manier deze gesprekken laten automatiseren. Dit scheelt jou weer een hoop kostbare tijd die je in deze crisis maar al te graag wilt benutten. Wil je meer te weten komen over het checkgesprek? Lees dan snel de blog Checkgesprek met klant

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo schaal jij jouw beschikbaarheid vanaf een bepaalde week op in Plannen 

 

  1. Klik op de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_uren
  2. Klik onderaan op ‘’Uitzondering toevoegen’’
  3. Vul hier het weeknummer en de tijden in van de week waarvan jij de beschikbaarheid aan wilt passen 
  4. Let op dat Plannen.nl automatisch jouw laatste utizonderingsweek doortrekt in de weken daarna
  5. Vergeet achteraf niet onderaan de pagina op ‘’Opslaan’’ te klikken

 

 
{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo richt je jouw plannen account in met meerdere locaties

 

Jouw plannen account instellen voor meerdere locaties is heel eenvoudig. Jouw verschillende locaties kan je toevoegen als ‘’Medewerkers’’. Vervolgens ga je naar ‘’Afspraak instellingen''. Scrol naar beneden en check of ‘’Toon je medewerkers in de widget’’ aanstaat. Als deze aanstaat dan moet een klant kiezen voor een vestiging in de widget.

 

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo stel je notificaties in via de mail bij afspraken

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/notificaties
  2. Op deze pagina kan je bepalen welke notificaties je aan en uit wilt zetten
  3. Ook kan je op deze pagina de mails personaliseren en vervolgens opslaan

De e-mailnotificaties worden automatisch naar de klant verstuurd als je deze aan hebt staan. 

 

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo stel je SMS notificaties in

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/instellingen_overige
  2. Stel ‘’Activeer SMS module’’ in
  3. Kies hier hoeveel uur voorafgaand aan de afspraak de klant de SMS notificatie
  4. Klik vervolgens op ‘’Opslaan’’ onderaan de pagina
  5. Ga vervolgens naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/notificaties_sms
  6. Hier kan je de inhoud van de SMS bepalen

Let er op dat je gratis 75 mailtjes per maand ontvangt van Plannen.nl. Als je extra bij wilt kopen kan dat via de volgende link: https://www.plannen.nl/app/sms_overview

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo voeg je meerdere gebruikers toe

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/users
  2. Klik rechtsboven op de groene knop ‘’Gebruiker toevoegen’’
  3. Hier kan je de gegevens van de nieuwe gebruiker invullen
  4. Onder ‘’Medewerker’’ kan je de nieuwe gebruiker koppelen aan een bestaande werknemer. Als je dit doet zal de nieuwe gebruiker alleen de afspraken van deze werknemer zien
  5. Onder "Permissies" kan je bepalen waar de nieuwe gebruiker allemaal toegang tot heeft in het Plannen account

Door meerdere gebruikers toe te voegen kan je heel gemakkelijk iedereen toegang geven tot zijn eigen agenda met zijn eigen afspraken. 

 

{"id":8,"category":"Account instellingen","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Zo synchroniseer je jouw Plannen agenda met jouw Google/Outlook/Apple agenda

 

  1. Ga naar de volgende link: https://www.plannen.nl/app/calendar_feed
  2. Klik op de groene knop ‘’Inschakelen’’
  3. Volg vervolgens van de kalender die jij wil synchroniseren
  4. Let op de synchronisatie kan tot 24 uur duren

Via Plannen kan je jouw agenda synchroniseren met de Apple, Outlook en Google agenda. Wel is er maar een 1 zijdige synchronisatie mogelijk. Dit houdt in dat je jouw Plannen afspraken te zien krijgt in jouw persoonlijke agenda, maar dat jouw afspraken uit jouw persoonlijke agenda niet in de Plannen agenda terechtkomen.