NIEUW Probeer 14 dagen gratis en ontdek alle mogelijkheden die Plannen.nl jou kan bieden.

Terug

Veelgestelde Vragen

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo werkt jouw agenda

 

Wanneer je een account hebt aangemaakt bij Plannen.nl kun je elke seconde van de dag je agenda inzien. Hier vind je direct een overzicht hoe jouw dag, week of maand eruit ziet. Via de groene button 'afspraak toevoegen' kun je gemakkelijk handmatig een afspraak inschieten. Hier vul je alle gegevens in van de klant en klik je vervolgens op 'Opslaan'. Vervolgens zal de afspraak meteen in je agenda verschijnen. 

{"id":13,"category":"Events support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}
Dit is een event-module

 

Een event-module is een extra module die je bij Plannen.nl kunt aanschaffen om events of trainingen in te plannen. Bij een event-module kun je gemakkelijk evenementen aanmaken waar klanten zich in kunnen schrijven. Ook deze module is weer volledige geautomatiseerd en kun je zelf naar wens aanmaken. 

 

Zo activeer je de event module

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/modules
  2. Vervolgens klik je op het grijze balkje bij ''events module inschakelen''
  3. Dan verschijnt er een bericht waarbij je onderaan de optie aanvinkt en op de groene ''aanzetten'' knop klikt
  4. Ten slotte klik je op opslaan en bij je eerst volgende betaling zal de event module meegerekend worden
{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Zo start je de 14 dagen proefperiode

 

Aanmelden gaat eenvoudig via de groene button hieronder: ‘’Probeer nu 14 dagen gratis’’.

Hier vul je je e-mailadres en overige gegevens in. 

Doorloop daarna de stappen om je Plannen.nl account zo goed mogelijk in te delen.

 

In minder dan 5 minuten is jouw widget helemaal klaar voor gebruik.

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit zijn modules

 

Modules zijn betaalde toevoegingen aan jouw Plannen.nl account. Je kan één of meerdere modules tegelijk aanzetten, instellen en deze worden dan automatisch aan jouw account toegevoegd. Op dit moment zijn de volgende modules beschikbaar:

 

  • Feedback module voor €2,50,- extra per maand;
  • Betaal module voor €5,- extra per maand;
  • Factuur module voor €5,- extra per maand;
  • Whitelabel widget voor €5,- extra per maand;
  • Kassa en voorraad module voor €10,- extra per maand;
  • Events module voor €10,- extra per maand.

Leuk om te weten! Tijdens jouw gratis proefperiode kun je ook gratis gebruik maken van deze modules

 

Zo stel je modules in

 

  1. Ga naar de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/modules.
  2. Vervolgens klik je op het balkje bij de module die jij in wilt stellen.
  3. Daarna wordt er een bericht geopend en vink je de voorwaarden aan en klik je op ‘’aanzetten’’.
  4. Ten slotte druk je rechtsonder op ‘’opslaan’’ en dan is jouw module geactiveerd en ontvang je op jouw volgende afschrift of verlenging ook de kosten voor de geactiveerde module.
{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo worden jouw afspraken ingepland

 

Het is eigenlijk heel simpel. Een klant maakt een afspraak via jouw widget dat op jouw website geïmplementeerd staat of via een link naar jouw persoonlijke pagina.

 

De afspraak verschijnt meteen in jouw agenda! Hier vind je alle details terug waaronder de afspraak zelf, maar ook de gegevens van de klant. De afspraak kun je gemakkelijk wijzigen door op het ''pennetje'' te klikken. 

{"id":13,"category":"Events support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}
Zo maak je een event aan

 

Wanneer je de module ingeschakelt hebt staan kun je heel gemakkelijk in de 'Agenda' op 'Event toevoegen' klikken. 

 

  1. Klik in de agenda op de groene knop ''event toevoegen'' rechtsboven 
  2. Vul vervolgens de gegevens van het event in
  3. Klik op opslaan en je ziet vanzelf een blok verschijnen van jouw event in je agenda. 
  4. Nu kan je jouw aangemaakte evenementen beheren via de volgende link: https://www.plannen.nl/app/events
  5. Hier zie je unieke URL link die je kan delen met de mogelijke deelnemers
Zo bewerk je jouw events

 

Je kan jouw events bewerken door naar je events te gaan via de volgende link: https://www.plannen.nl/app/events. vervolgens klik je op het oogje naast de event die je wilt bewerken. Hier kan je de naam, link, locatie en beschrijving aanpassen. Als je de data en tijden van het event wilt veranderen dan klik je op het oogje onder evenement tijden. Hier kan je de tijden en de data veranderen en vervolgens opslaan. 

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Dit zijn de kosten voor Plannen.nl

 

Met het basispakket van € 15,- per maand (excl. btw.) heb je al een uitgebreid programma met ondersteuning, een online agenda- en planning tool, SMS'jes, e-mailnotificaties & nog veel meer!

 

Indien je andere bedrijven uitnodigt om gebruik te maken van Plannen.nl ontvang je € 5,- korting op je volgende factuur! Iedereen is toch gek op cadeautjes ;-)? Klik hier voor jouw persoonlijke uitnodigingslink.

 

Ook kan je extra modules instellen, hier lees je meer over onder het kopje ‘’modules’’

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Feedback module

 

Met de Feedback module heb je de mogelijkheid om jouw klant voor of na de afspraak een automatisch feedback formulier te versturen via de mail. Hierbij kan je heel makkelijk bepalen wanneer de klant deze mail ontvangt,  welke vragen er gesteld worden en hoe de opzet van de feedback eruit ziet. 

 

Nadat de klant jouw feedback formulier ingevuld heeft, ontvang je de resultaten hiervan in de mail. De Feedback module kost €2,50 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode. 

 

Zo gebruik je de Feedback module

 

Nadat je jouw Feedback module geactiveerd hebt ga je naar de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/settings_feedback. Onder ‘’inhoud van de mail’’ kan je heel eenvoudig de opmaak van de feedbackmail wijzigen. Hieronder kan je instellen hoeveel uur van tevoren of na de afspraak jouw klanten de mail ontvangen. 

 

Als je verder naar beneden gaat dan zie je ‘’Feedback module aanpassen’’. Hier kan je instellen waar jouw feedback formulier allemaal uit bestaat. 

 

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Geef bij de instellingen de openingstijden op van jouw bedrijf. Zijn er bijvoorbeeld vaste tijden dat het gehele team met pauze is? Dan vul je dit hier in door tijdblokken toe te voegen. 

 

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Zo sluit je jouw abonnement af bij Plannen.nl

 

Na de gratis 14 dagen proefperiode kun je via hier gemakkelijk een abonnement afnemen ;-). 

 

Mocht je nog meer vragen hebben kun je ons mailen naar: backoffice@plannen.nl of bellen naar 010-7200588

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo bekijk je jouw widget

 

Je widget kan je bekijken door in jouw plannen account linksboven op de tekst ‘’bekijk de widget'' te klikken. Wil je aanpassingen in je widget doen, kijk dan even naar ‘’widget instellingen’’ in de linkerbalk van jouw plannen account. 

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Betaal module

 

Met de Betaal module is het mogelijk om de klant in de widget te laten betalen. Dit gaat erg makkelijk en automatisch waardoor jij als ondernemer je hier niet druk over hoeft te maken. Ook loop je minder risico met klanten die niet komen opdagen op locatie. In de widget kan je ook jouw klant de keuze laten maken of ze liever gelijk betalen of op locatie. Via onze blog: https://www.plannen.nl/blog/gemak-van-online-betalen kun je nog meer vinden omtrent de Betaal module van Plannen.nl.

 

Via de widget kan er door de klant betaald worden op de volgende manieren: iDeal, Creditcard, Apple Pay, Paypal en Bancontact. De Betaal module kost €5,00 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode. 

 

Zo gebruik je de Betaal module

 

Nadat je jouw Betaal module hebt geactiveerd op de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/modules, vul je jouw Mollie Api key in. Als je nog geen mollie account hebt kan je deze gratis aanmaken door hier te klikken. Vervolgens heb je de keuze of klanten kortingscodes kunnen gebruiken en of je de klant de mogelijkheid wilt geven om op locatie te betalen. Ook kan je jouw klant een bepaald bedrag of percentage van de prijs als aanbetaling laten betalen. Dit stel je in door een prijs of percentage in te vullen en dit vervolgens op te slaan. 

 

Je kan de betalingen inzien onder ‘’Betalen’’ bij het kopje modules in jouw Plannen account.

 

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Heb je meerdere diensten en wil je deze duidelijk onderverdelen bij een categorie? Dan kun je categorieën aanmaken. Hoe je dit doet? Leggen wij hier aan je uit! 


Stap 1: Ga naar 'Categorie' en kies voor categorie toevoegen

Stap 2: Vul de volgende belangrijke informatie in:

  • Geef eerst de naam op van je categorie, bijvoorbeeld de naam van je locaties: 'Rotterdam', 'Den Haag' en 'Amsterdam' of als je veel verschillende diensten aanbiedt kun je deze ook categoriseren, zoals 'Winkelbezoek', 'Bestelling ophalen of retourneren' en 'Personal shopper'. Op die manier kun je de klant de juiste richting op sturen. 
  • Bij omschrijving geef je aanvullende informatie. Dit wordt in de widget weergegeven als een info button.
  • Zet vervolgens de categorie op actief of non-actief. 

Stap 3: Sla je categorie op en ga vervolgens naar je diensten

Stap 4: Je kunt vervolgens je verschillende diensten die je aanmaakt of al hebt aangemaakt, toewijzen aan een categorie. 

  • Ga naar desbetreffende dienst en vink de desbetreffende categorie aan waar de dienst bijhoort, bijvoorbeeld: 

 

Stap 5: Indien je veel verschillende categorieën en diensten hebt, dan kun je optioneel een zoekknop toevoegen voor de klant. Zet de zoekmodule 'aan' bij instellingen, https://www.plannen.nl/app/instellingen_afspraken en klik op 'opslaan'. 

 

Ga vervolgens naar 'Bekijk je app' of de widget toont zoals jij deze wilt delen met je klanten. 

{"id":8,"category":"Gegevens","published":1,"order":5,"icon":"<\/i>"}

Via je account van Plannen.nl kun je gemakkelijk je logo toevoegen of aanpassen. Je logo zal zichtbaar zijn in de widget. Deze kun je gemakkelijk toevoegen of aanpassen in bij je gegevens over je bedrijf.
Let op: het uploaden van een nieuwe afbeelding overschrijft de huidige afbeeldingen.

{"id":15,"category":"Trainingen support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}

Ja ook dit is gemakkelijk te realiseren! Wil je de cursisten een e-mail uitnodiging sturen? Hier kun je dan direct de link naar de training kwijt. 
Gebruik hiervoor bijvoorbeeld Google Meet, Zoom of Teams! :-) 

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo maak je diensten aan

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/diensten
  2. Vervolgens klik je linksboven op de groene knop ‘’Dienst toevoegen’’
  3. Je vult de gegevens in bij dienst horen 
  4. Ten slotte druk je op de groene knop met ‘’opslaan’’ rechtsonder in de pagina
Zo verwijder je een dienst 

 

Mocht je een dienst willen verwijderen, dan klik je op het prullenbak symbooltje dat naast de dienst staat. Vervolgens scroll je naar beneden en klik je op de rode knop ‘’Verwijderen”.

 

Zo bewerk je een dienst 

 

Op de pagina diensten in je plannen account heb je naast je diensten 3 verschillende symbolen staan. Het eerste symbool is een potloodje en als je deze aanklikt kan je de instellingen van je dienst bewerken. Hierin heb je verschillende opties die je in en uit kan stellen en als je beneden op ‘’Geavanceerde opties’’ klikt kan je ook een afwijkend rooster instellen voor je dienst. 

 

Mocht je hier hulp bij nodig hebben dan kun je ons mailen naar: backoffice@plannen.nl of bellen naar 010-7200588 :)

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Factuur module

 

Met de Factuur module worden er automatisch facturen voor je opgesteld om naar jouw klanten te versturen. Deze facturen worden overzichtelijk bijgehouden in jouw Plannen account. Hierdoor bespaar jij als bedrijf erg veel tijd zodat jullie die aan veel belangrijkere werkzaamheden kunnen gebruiken. De Factuur module kost €5,00 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode. 

 

Zo gebruik je de factuur module 

 

Nadat je de Factuur module geactiveerd hebt kan jij ervoor kiezen dat verstuurde facturen ook automatisch naar jouw eigen mails gestuurd worden. Vervolgens kan jij al jouw facturen beheren op de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/invoices. Hier kan je facturen bewerken, printen en mailen door op 1 van de 3 icoontjes te klikken rechts van de kolom. 

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Indien je de klanten de mogelijkheid wilt geven om bestelde producten op te halen bij de winkel, dan kan je hier Plannen.nl ook op inrichten. 

 

Stap 1: Ga naar 'Diensten' en maak een nieuwe dienst aan.

Stap 2: Vul de volgende belangrijke informatie in:

  • Geef eerst de naam op van je dienst, bijvoorbeeld: 'Click&Collect, ''Bestelling afhalen' of 'Bestelling retourneren'.
  • Bij omschrijving geef je aanvullende informatie. Dit wordt in de widget weergegeven als een info button.
  • Bestelling ophalen of ruilen zijn in veel gevallen al eerder online betaald en de dienst zelf zal kosteloos zijn, bij prijs vul je niets of €0,00 in.
  • Geef de tijdsduur op dat klanten bij jou de tijd hebben om het item te retourneren. Bij sommige winkels is dit 5 of 10 minuten.
  • Vul vervolgens in hoeveel plekken je tegelijkertijd beschikbaar hebt. Indien je de knop 'Aantal plaatsen kiezen toestaan' aanzet, dan kunnen klanten in de widget kiezen of zij alleen, met 2 of meer personen komen.
    Indien de klant per afspraak met maximaal 2 personen in de winkel komt maar je kan wel 20 personen tegelijkertijd in je winkel ontvangen, dan is het belangrijk dat je het volgende invult:
    - Aantal plaatsen: 2
    - Verschillende plaatsen mogen overlappen met elkaar: 20
    - Aantal plaatsen kiezen toestaan: Aanzetten

Stap 3: Sla je dienst op en klik vervolgens op 'bekijk je app' om je widget te bekijken of dit naar wens is. 

 

Let op, controleer ook altijd je afspraken instellingen of deze juist staan ingevoerd. 
Zorg ervoor dat de instellingen en weergave van de widget hier wordt aangepast: https://www.plannen.nl/app/instellingen_afspraken

{"id":4,"category":"Horeca support","published":0,"order":13,"icon":"<\/i>"}

Ja!

{"id":10,"category":"Ons support","published":1,"order":9,"icon":"<\/i>"}
Zo los je technische vragen op

 

Ons IT-team staat 5 dagen in de week voor je klaar om je te helpen bij alle vraagstukken.

Wij zijn bereikbaar op 010-7200588 of per mail op backoffice@plannen.nl.

 

Indien er speciale verzoeken of vragen zijn, dan zullen wij deze voorleggen aan ons IT-team en geven wij je zo snel mogelijk een terugkoppeling.

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Hier vind je jouw klanten (informatie)

 

Je klanten zijn terug te vinden onder https://www.plannen.nl/app/klanten. Hier vind je een overzicht met bestaande klanten die of handmatig zijn toegevoegd, of klanten die ooit een afspraak hebben ingepland. De klantinformatie kan je inzien door op een bestaande klant te klikken. Hier vind je onder andere de (persoonlijke) gegevens, afspraken, notities en afbeelding.

 

Zo voeg je een klant handmatig toe

 

  1. Klik in de blauwe linker balk op ‘’Diensten’’ in jouw Plannen account
  2. Druk vervolgens op de groene knop met ‘’Klant toevoegen’’ rechtsboven
  3. Hier vul je alle informatie in van de klant en druk je tenslotte op opslaan
{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Whitelabel widget

 

Als je de Whitelabel widget activeert dan wordt de tekst ‘’Powered by Plannen.nl - Made with ???? in Rotterdam’’ die je onderaan je widget staat weggehaald. Hierdoor laat je jouw widget volledig om jouw bedrijf draaien. Met deze module kan je ook de afzender van de SMS’jes naar jouw klanten veranderen naar jouw eigen bedrijfsnaam. De Whitelabel widget kost €5,00 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode.  

 

Zo gebruik je de Whitelabel widget

 

Nadat je de Whitelabel widget hebt geactiveerd op de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/modules, kan je ook de afzender van de SMS berichten naar jouw klanten veranderen naar jouw eigen bedrijfsnaam. Hierdoor maak jij de band met jouw klant nog persoonlijker. Als je vervolgens op opslaan drukt dan is de tekst uit de widget gehaald. 

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Indien je een winkel hebt met meerdere locaties bieden we 2 mogelijkheden om dit zo goed mogelijk in te richten.

 

-  Mijn winkel heeft meer dan 5 locaties
Via Plannen.nl is het mogelijk om een admin account aan te maken en hierbij de locaties te koppelen. Het admin account beheerd alle rechten en dit account bepaald ook de rechten van de subaccounts (locaties). 

Deze subaccounts (locaties) moeten handmatig worden toegevoegd en vereisten elk een eigen licentie van €15,- per maand. De subacounts kunnen geheel naar eigen wens ingevuld worden: openingtijden, huisstijl, medewerkers, beschikbaarheid etc. Indien je gebruik wilt maken van Plannen.nl inclusief meerdere locaties, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen je maar al te graag verder om deze locaties samen met jou, aan te maken en met een admin account te koppelen.

 

-  Mijn winkel heeft minder dan 5 locaties

Ook hebben we een oplossing voor bedrijven met bijvoorbeeld maar 3 locaties. Hierbij bieden we een mogelijkheid om deze locaties in 1 account te maken. Hiervoor krijg je in totaal 1 inlog, 1 agenda en kun je filteren op de specifieke locatie. Deze optie is alleen mogelijk bij een klein aantal aan locaties of filialen. De locaties kun je het beste aanmaken bij Categorieën. Hier kun je je locaties een-voor-een invullen en vervolgens koppelen met de huidige dienst. Dit doe je door naar je diensten te gaan en deze te koppelen met de locatie(s), waar deze dienst van toepassing is.

 

{"id":7,"category":"Referrals","published":0,"order":8,"icon":"<\/i>"}

Indien je andere bedrijven uitnodigt om gebruik te maken van Plannen.nl ontvang je € 5,- korting op je volgende factuur! Iedereen is toch gek op cadeautjes ;-).

 

>> Klik op deze link om andere bedrijven uit te nodigen :)

{"id":15,"category":"Trainingen support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}

Wanneer je de event-module ingeschakelt hebt staan kun je heel gemakkelijk in de 'Agenda' op 'Event toevoegen' klikken. 

 

  1. Vul de naam van je training in
  2. De unieke URL wordt automatisch gegenereerd; dit is de link die je ook kan delen met de mogelijke deelnemers
  3. Vul de locatie van je training in
  4. In de beschrijving kun je veel aanvullende informatie kwijt over de training. Wat kunnen zij bijvoorbeeld verwachten en hoe ziet het programma eruit?
  5. Geef je training een kleur! De kleur komt zichtbaar op je eigen training/event pagina, maar ook in je agenda.
  6. Vul in hoeveel plaatsen je beschikbaar hebt voor jouw trainingsdag, zijn dit 100 plaatsen, betekent dit uiteraard dat 100 deelnemers zich kunnen inschrijven. 
  7. Vul de start- en eindtijd in van je training.
  8. Indien de training bijvoorbeeld op iedere maandagavond plaatsvindt, dan kun je een herharling aanzetten. 
  9. Klik op opslaan en je ziet vanzelf een blok verschijnen van jouw trainingsdag in de agenda. 
{"id":15,"category":"Trainingen support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}

Het is mogelijk om met de eventmodule een trainingsdag aan te maken en een uitnodigingsmail te versturen.

Wanneer je in de eventmodule zit, kun je rechtsbovenin op e-mail versturen klikken om vervolgens de mail op te stellen. 
Door gebruik te maken van de standaard variabelen en door de mail te personaliseren, kun je heel gemakkelijk via Plannen.nl een uitnodiging sturen. 
Zo is iedereen snel op de hoogte dat een nieuwe training gepland staat!

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo maak je een medewerker aan:

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/medewerkers
  2.  Druk vervolgens op de groene knop met ‘’Medewerker toevoegen’’ rechtsboven.
  3. Hier vul je alle informatie in die bij de medewerker hoort en druk je tenslotte op opslaan.

Je kunt jouw medewerkers bewerken door op het oog te klikken naast de medewerker die je wilt aanpassen. Hier kan je vervolgens alle instellingen van deze medewerker aanpassen.

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Kassa en voorraad module 

 

Met de Kassa en voorraad module kan je op een eenvoudige manier de voorraden van jouw bedrijf behouden. Hierdoor heb je een makkelijk overzicht van hoeveel producten je verkoopt en hoe groot je voorraad is. De Kassa en voorraad module kost €10,00 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode. 

 

Zo gebruik je de Kassa en voorraad module

 

Nadat je de Kassa en voorraad module hebt ingesteld ga je naar de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/products. Hier kan je door de groene knop rechtsboven producten toevoegen die jouw bedrijf verkoopt. Je kunt dan het volgende doen: 

 

  1. Klik in de linkerbalk op ‘’voorraden’’ en hier voeg je door de groene knop rechtsboven de huidige voorraden toe die jouw bedrijf heeft liggen.
  2. Vervolgens kan je producten en voorraden aan elkaar koppelen door in ‘’producten’’ op het potloodje te klikken naast het product.
  3. Daarna vul je onder ‘’Voorraad verbruik’’ de naam van de voorraad in. Dan klik je op opslaan en dan is dit product gekoppeld aan de voorraad. 

Als je nu naar ‘’kassa’’ gaat dan kan je producten selecteren die je verkocht hebt. Het volgende kun je vervolgens dan doen: 

 

  1. Klik op ‘’betalen’’ en kies je de betaalmethode van de klant.
  2. Dan klik je op ‘’betaling voltooien’’ en kan je de betaling terug vinden onder ‘’facturen’’ en is de voorraad van dit product verminderd in ‘’Voorraden’’.
  3. Als je je voorraad wilt veranderen dan ga je naar ‘’Voorraden’’ en klik je op het potloodje naar de voorraad. Hier kan je jouw voorraad aanpassen onder ‘’Aantal’’ en vervolgens opslaan.  

 

{"id":10,"category":"Ons support","published":1,"order":9,"icon":"<\/i>"}
Zo neem je contact op met Plannen

 

Ons team staat op de werkdagen van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur in de week voor je klaar om je te helpen bij alle vraagstukken. Wij zijn bereikbaar op 010-7200588 of per mail op backoffice@plannen.nl

{"id":9,"category":"Integratie website","published":1,"order":6,"icon":"<\/i>"}

Je kan makkelijk en snel de app op je website plaatsen. Kom je er niet helemaal uit, maar wil je het toch zelf proberen? Dan kan je deze handige stappenplan doornemen. 

 

Stap 1. Login waar jij jouw website beheert en ga voor de app code naar: https://www.plannen.nl/app/integraties ;  

Stap 2. Klik op ‘Ik plaats de App zelf op mijn website.’;

Stap 3. Kies welke style je wil hebben en of het een popup of een vast app op je website moet zijn;

Stap 4. Positioneer de button of popup (kijk wat het beste voor je werkt); 

Stap 5. Ga naar de omgeving waarin je de unieke code kan plaatsen (dit staat meestal bij een editor omgeving of waar je de code van je thema kan aanpassen);

Stap 6. Plaats de code voor de tag; 

Stap 7. Klik op sla op/opslaan/save etc. en refresh je website pagina om te kijken. 

 

Heb jezelf geen kennis om de code te plaatsen op je eigen website? >> Stuur dan de code naar jouw technisch contactpersoon

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Het komt natuurlijk wel eens voor dat je een dienst hebt met een afwijkende planning. Een dienst 'winkelbezoek' en een dienst 'Click&Collect' kan natuurlijk van elkaar verschillen in beschikbaarheid maar ook openingstijden. Een afwijkende roosterplanning per dienst is gemakkelijk aan te brengen. ;-) Hoe? Volg de onderstaande stappen! 

 

  • Stap 1: Ga naar diensten
  • Stap 2: Open de dienst en klik op 'geavanceerde opties'.
  • Stap 3: Kies voor 'afwijkend rooster' en vul hier de openingstijden in.
    Dit gedeelte overschrijft de reguliere openingstijden van je bedrijf.
    Indien er geen afwijkende openingstijden bij een dienst staan opgegeven dan houd het systeem de reguliere openingstijden aan.
{"id":15,"category":"Trainingen support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}

De module kun je terugvinden bij de widget-instellingen, ga naar de extra opties en schakel de event-module in. Vervolgens zie je aan de linkerzijde in het menu de module tevoorschijn komen. Je kunt direct aan de slag met het aanmaken van je trainingsdagen!

 

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo pas je jouw logo aan 

 

  1. Ga naar https://www.plannen.nl/app/instellingen
  2. Vervolgens kom je op de pagina algemene gegevens terecht
  3. Onder ‘’Algemeen’’ staat onder ander Logo
  4. Hier klik je op de gele knop met ‘’Wijzig afbeelding’’
  5. Selecteer vervolgens jouw logo en klik op open
  6. Ten slotte scrol je naar beneden en klik je op de groene knop opslaan
  7. Als je nu de pagina refresht is jouw nieuwe logo ingesteld

Jouw logo is ook te zien in de widget!

 

Zo pas je jouw huisstijl aan

Ga naar https://www.plannen.nl/app/settings_widget. Hier pas je de kleuren aan die de widget getoond worden.

{"id":14,"category":"Modules","published":1,"order":3,"icon":"<\/i>"}
Dit is de Events module

 

Met de Events module kan je met events en trainingen werken in jouw Plannen account. Klanten kunnen zich eenvoudig inschrijven voor events door middel van een persoonlijke link. De Events module kost €10,00 extra per maand bovenop het basis abonnement van €15,- per maand en is gratis te gebruiken in de proefperiode.

 

Zo gebruik je de Events module

 

Nadat je de Event module ingeschakeld hebt, is het heel eenvoudig om een event aan te maken. Zo stel je een nieuw event in:

  1. Je gaat naar de volgende pagina https://www.plannen.nl/app/events.
  2. Hier klik je op de groene knop ‘’Event toevoegen’’ rechtsboven.
  3. Daarna vul je alle gegevens in van het event. Dan klik je op ‘’opslaan’’ en dan heb je officieel jouw event aangemaakt!
  4. Vervolgens zie je jouw event staan met een persoonlijke link ernaast. Deze link kan je delen met jouw klanten zodat zij zich kunnen gaan inschrijven. 

Als je jouw bestaande event wilt bewerken, dan klik je op het oogje naast het event. Hier kan je de gegevens van jouw evenement wijzigen. Als je de tijden en het aantal personen wilt wijzigen dan klik je onder ‘’Evenement tijden’’ op het oogje naast de momenteel geplande data. Hier kan je de data, tijden en aantal personen wijzigen en vervolgens op ‘’Opslaan’’ klikken. 

 

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Wil je dat jouw klanten winkelen op afspraak? Wij geven je een aantal tips die je zou kunnen volgen om jouw afspraken app hier volledig op in te richten. 
 
Stap 1: Ga naar 'Diensten' en maak een nieuwe dienst aan.

Stap 2: Vul de volgende belangrijke informatie in:

  • Geef eerst de naam op van je dienst, bijvoorbeeld: 'Private shopping', 'Winkelbezoek' of 'Winkel op afspraak'.
  • Bij omschrijving geef je aanvullende informatie. Dit wordt in de widget weergegeven als een info button.
  • Winkel op afspraak zal in veel gevallen kosteloos zijn, bij prijs vul je niets in of € 0,00.
  • Geef de tijdsduur op dat klanten bij jou kunnen winkelen. Bij sommige winkels is dit 30 minuten en voor grote aankopen is dit misschien 60 minuten. Indien je beide wilt aanbieden, kun je ook 2 diensten aanmaken en biedt je een 'Korte winkelbezoek' en een 'Lange winkelbezoek' aan. 
  • Vul vervolgens in hoeveel plekken je tegelijkertijd beschikbaar hebt. Indien je de knop 'Aantal plaatsen kiezen toestaan' aanzet, dan kunnen klanten in de widget kiezen of zij alleen, met 2 of meer personen komen.
    Indien de klant per afspraak met maximaal 2 personen in de winkel komt maar je kan wel 20 personen tegelijkertijd in je winkel ontvangen, dan is het belangrijk dat je het volgende invult:
    - Aantal plaatsen: 2
    - Verschillende plaatsen mogen overlappen met elkaar: 20
    - Aantal plaatsen kiezen toestaan: Aanzetten

Stap 3: Sla je dienst op en klik vervolgens op 'bekijk je app' om je widget te bekijken of dit naar wens is. 

 

Let op, controleer ook altijd je afspraken instellingen of deze juist staan ingevoerd. 
Zorg ervoor dat de instellingen en weergave van de widget hier wordt aangepast: https://www.plannen.nl/app/instellingen_afspraken

{"id":5,"category":"Contactberoepen support","published":0,"order":10,"icon":"<\/i>"}

Ik ben kapper

{"id":11,"category":"Onboarding","published":1,"order":2,"icon":"<\/i>"}
Zo pas je jouw bedrijfgegevens aan

 

Ga naar https://www.plannen.nl/app/instellingen. Vervolgens kan je hier onder andere je bedrijfsnaam, website link en KVK- nummer wijzigen door deze opnieuw in te vullen en achteraf onderaan de pagina op de groene opslaan knop ''opslaan'' te drukken. 

{"id":15,"category":"Trainingen support","published":1,"order":10,"icon":"<\/i>"}

Ja! Dit is bij Plannen.nl gemakkelijk te realiseren met de event-module. Een event-module is een extra module die je bij Plannen.nl kunt aanzetten om events of in dit geval trainingen in te plannen. Bij een event-module kun je trainingsmomenten aanmaken waar klanten zich op in kunnen schrijven. De deelnemers kunnen hun eigen trainingsdag uitkiezen en online inschrijven. Dit scheelt je ontzettend veel kostbare tijd met mailen naar de deelnemers. Ook deze module is weer volledige geautomatiseerd en kun je zelf naar wens aanmaken. Wil je meerdere cursisten kunnen ontvangen op hetzelfde tijdsblok? Geen probleem! Wil je de cursisten zelf een trainingsdag laten uitzkien op jouw website? Geen probleem! 

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Dit is de opzegtermijn bij Plannen.nl

 

Je zit bij ons nergens aan vast, we hebben geen vaste contracten of lange opzegtermijnen.

 

Na een betaling van 1 maand, loopt je account automatisch door, je moet dus wel zelf je abonnement opzeggen.

  

Ben je niet tevreden binnen de 14 dagen opzegtermijn? Dan is het ook mogelijk om kosteloos op te zeggen. Wel zo makkelijk. ;-)

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Via de instellingen kun je gemakkelijk aanpassingen doen van de huisstijl van de widget. Je wilt natuurlijk dat het mooi op jouw website past en voor de klant herkenbare kleuren van jouw winkel: https://www.plannen.nl/app/settings_widget.

Indien je de widget gebruikt als pop-up op jouw website, dan is het ook mogelijk om de knop een andere naam te geven. Wees creatief en herkenbaar voor je klant! Kies bijvoorbeeld voor, 'Afspraak maken', 'Plan je bezoek hier', 'Boek je tijdslot hier', 'Boek een videocall met ons' of 'Shopping experience'.

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Je kunt gemakkelijk de diensten slepen naar een andere plek. Zo kun je zelf de volgorde bepalen. Kies er bijvoorbeeld voor om de diensten op Alfabetische volgorde te zetten of je kunt op basis van 'meest geboekt/populair' de volgorde bepalen. 

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Zo deactiveer/blokkeer je jouw account

 

Indien je geen gebruik meer wil maken van Plannen.nl, staat ons team voor je klaar om je account te deactiveren. 

 

Mocht je je toch bedenken, is het mogelijk om je bestaande account opnieuw te activeren.

 

Zo hoef je niet opnieuw al jouw diensten, openingstijden en overige instellingen opnieuw in te voeren.

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Dit zijn de verschillende abonnementsvormen

 

Er zijn 2 tarieven die je kan kiezen voor een premium abonnement: 

 

Het eerste tarief is €15,- per maand exclusief btw, het tweede tarief is €180,- per jaar exclusief btw, maar je krijgt 10% korting op een jaarabonnement, dus betaal je maar €162,- per jaar exclusief btw. 

 

Neem hiervoor contact op met ons Support Team of ga naar onze tarieven om alvast een kijkje te nemen ;-). 

{"id":1,"category":"Abonnement","published":1,"order":1,"icon":"<\/i>"}
Hier vind je jouw contract

 

Wij hebben geen contracten. Je zit nergens aan vast bij ons. Wil je opzeggen? Geen probleem, je account is bij ons namelijk maandelijks opzegbaar.

{"id":2,"category":"Notificaties","published":0,"order":7,"icon":"<\/i>"}

Plannen.nl is gemaakt om het voor jou zo makkelijk en snel mogelijk te maken. En daarom is het ook mogelijk om je e-mails handmatig aan te passen. DIt kun je het beste doen in je instellingen bij instellingen > notificaties > E-mail. 

Hier vind je 4 (optionele) verschillende templates terug die je naar eigen wens kunt invullen.

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Ja, dat kan! Je kunt heel gemakkelijk van de afspraken een uitdraai maken. Je kunt de uitdraai maken vanuit je 'agenda' en je kunt de volgende knop gebruiken ->

Vervolgens kun je de afspraken filteren op bijvoorbeeld een dienst, locatie, medewerker en zelfs op een specifiek tijdstip. Alle informatie van jouw afspraak komt op een export pdf bestand te staan.

{"id":2,"category":"Notificaties","published":0,"order":7,"icon":"<\/i>"}

Een checkgesprek is niets anders dan een vragenlijst (die door het RIVM verplicht is gesteld) dat per SMS of per mail verstuurd wordt. Door middel van een aantal simpele vragen ben je direct op de hoogte van mogelijke COVID-19 besmettingen. De vragen zijn gebaseerd op je huidige gezondheid zoals 'Ben je de afgelopen dagen in contact geweest met iemand die besmet is met COVID-19 virus' of 'Heb je klachten zoals koorts of benauwdheid die kunnen wijzen op COVID-19?'. Doordat Plannen.nl een ingebouwd checkgesprek voor je heeft aangemaakt, kun je op een veilige en snelle manier deze gesprekken laten automatiseren. Dit scheelt jou weer een hoop kostbare tijd die je in deze crisis maar al te graag wilt benutten. Wil je meer te weten komen over het checkgesprek? Lees dan snel de blog Checkgesprek met klant

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Je kunt de openingstijden laten staan zoals deze ingevoerd zijn. Als je namelijk hier aanpassingen in doet, dan is dit niet eenmalig maar gelijk voor alle dagen en weken. Wat je wel kunt doen een dag blokkeren in je agenda. 


Stap 1:
Ga naar 'Agenda'

Stap 2: Klik rechtsbovenin op 'Tijden blokkeren'

Stap 3: Je kunt hier een keuze maken tussen een feestdag of een willekeurige dag. Het kan natuurlijk best voorkomen dat je gaat verbouwen in de winkel of de winkel herinricht.  

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Sommige bedrijven kunnen op een maandag minder afspraken ontvangen, dan op een zaterdag of zondag. Je kunt per dienst gemakkelijk je beschikbaarheid aanpassen. 

 

Stap 1: Ga naar 'diensten'

Stap 2: Klik op 'oogje' om de gewenste dienst te bekijken en wijzigingen aan te brengen

Stap 3: Klik op 'geavanceerde opties'

Stap 4: Vink 'aantal plaatsen per dag' aan. 

Stap 5: Je ziet automatisch je basisplanning van de gehele week.

Let op; heb je meerdere diensten, zorg ervoor dat je de beschikbaarheid per dienst na loopt.

{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}

Ja dat kan!


Stap 1: 
Ga naar 'diensten'

Stap 2: Klik op 'oogje' om de gewenste dienst te bekijken en wijzigingen aan te brengen

Stap 3: Klik op 'geavanceerde opties'

Stap 4: Vink 'aantal plaatsen per dag' aan. 

Stap 5: Je ziet automatisch je basisplanning van de gehele week. 

Stap 6: Wil je je beschikbaarheid opschalen vanaf volgende week? Klik op 'uitzondering toevoegen'. 

Stap 7: Vul hier de weeknummer in van de week vanaf wanneer je de beschikbaarheid wilt opschalen (bijvoorbeeld week 11)

Stap 8: Vanaf week 11, zou het systeem automatisch jouw nieuwe planning moeten overnemen

Schermafbeelding 2021-03-10 om 14.58.31.png

Let op; heb je meerdere diensten, zorg ervoor dat je de beschikbaarheid per dienst na loopt.

 
{"id":3,"category":"Support voor bedrijven","published":1,"order":4,"icon":"<\/i>"}
Dit is zeker mogelijk, als je naar 'Widget instellingen' gaat en dan naar 'Extra opties' kun je de volgende instelling aanzetten: 
 
Wanneer je deze instelling hebt aangezet kun je bij de desbetreffende medewerker een email voor notificaties instellen: 
email notificaties medewerker
 
Je kunt dan bij Email notificaties de mail aanpassen mocht je dit nog willen.