NIEUW Met Click & Collect en optioneel het Checkgesprek conform RIVM richtlijnen, krijgen je klanten op de dag van een afspraak automatisch een SMS.

Bekijk alle blog items

Koster Klokken & Plannen.nl

Geschreven op 28-02-2021 door Nikki Sondag

Plannen.nl als afspraakmodule bij Koster Klokken 

Op zoek naar alle type horrloges, klokken en sieraden? Dan ben je bij Koster Klokken aan het juiste adres. Van verkoop tot reparatie. In zo'n geval is service uiteraard belangrijk, en dat is juist hun sterke punt. Maar corona gooide roet in het eten. Koster Klokken wist meteen dat zij iets van een afspraakmodule moesten aanschaffen om de service hoog te houden.  

 

 

‘’Ik was op zoek naar een digitale agenda zodat onze klanten online afspraken kunnen maken om onze winkel te bezoeken omdat de corona regelgeving dit vraagt.’’

 

Omdat zij (net zoals iedereen) niet wisten hoe lang dit zou gaan duren, wilden zij een snelle tool die direct aangeschaft kon worden en niet meteen voor 1 jaar zou doorlopen. Geen contracten en moeilijke afspraken, maar snel handelen! Doordat Plannen.nl een mogelijkheid biedt om per maand te kijken of het voor onze winkel noodzakelijk is, is een fijne flexibiliteit.

 

''Plannen.nl ziet er begrijpelijk uit, voor ons om te installeren en te gebruiken, en ook heel belangrijk: beknopt en eenvoudig/snel voor de klant om een afspraak te maken. Enkele keren hadden we vragen die we gemakkelijk konden stellen per mail, telefonisch of zelfs per chat. Daar hebben we heldere antwoorden op gekregen. ''

 

Door het instellen van de mogelijkheden van b.v. diensten / openingstijden / medewerkers /werktijden, kwamen zij er steeds meer achter dat de afspraken veel specifieker gemaakt kunnen worden. Voor een verkoop van een bepaald artikel mag er op zondag een afspraak gemaakt worden, terwijl voor een andere dienst dat niet gewenst is. Een klant kan alleen een moment/dag kiezen wanneer een medewerker van de bijbehorende dienst er is.

 

''Ook daar staan QR codes (vanuit mijn account van plannen.nl aangemaakt) in etalage zodat klanten snel op de afspraken pagina komen voor een afspraak. Kortom, ik ben tevreden.''

 

Moment van afspraak maken en kunnen komen zit automatisch al 4 uur tussen, dit is ook gemakkelijk regelbaar. Zonder de plannen, liepen klanten en vertegenwoordigers binnen zonder afspraak. Nu kunnen zij een moment blokkeren op de dag om rustig collectie uit te zoeken, om daarna met aandacht de klant op afspraak te kunnen helpen. De agenda staat op 2 pc’s en op 1 mobiel. Wanneer alle devices dezelfde apple ID hebben, kan de agenda gedeeld worden over die devices. Klanten maken afspraken via onze webwinkel om in onze stenen winkel te komen kijken.

 

 

 
 

Tips & Adviezen