NIEUW Met Click & Collect en optioneel het Checkgesprek conform RIVM richtlijnen, krijgen je klanten op de dag van een afspraak automatisch een SMS.

Bekijk alle blog items

Meer klantaankopen in 2021

Geschreven op 09-04-2021 door Annelijn

Toename in uitgaven door winkelen op afspraak

 

Winkelen op afspraak is één van de meest gebruikte termen tegenwoordig en dient sinds kort als een mooie uitkomst voor vele mensen in de corona tijd. Contact beroepen en winkels hebben vanaf begin maart 2021 hun deuren weer mogen openen, en klanten kunnen hier met een geplande afspraak langskomen, voor bijvoorbeeld een frisse knipbeurt. Als ondernemer kun je weer klanten ontvangen en omzet gaan genereren, wat natuurlijk super fijn nieuws is na een zware tijd. Uit onderzoek blijkt nu dan ook dat sinds begin maart, de verzorging- en gezondheidssector de meeste uitgaven hebben mogen realiseren. Naar de kapper gaan en je nagels laten doen was nog nooit zo fijn!

 

De groei van click & collect en afspraken modules

Het wordt steeds duidelijker: winkelen op afspraak is voor veel mensen een groeiend succes, wat blijkt uit de toenemende uitgaven in maart 2021. En zoals je hebt kunnen lezen in onze eerdere blogs, heeft dit concept ook vele voordelen. Maar wat betekent dit voor de consument en voor jouw als ondernemer?

 

  • Consumenten plannen zelf hun gewenste dag en tijd in

  • Jij als ondernemer weet perfect wat je die dag kunt verwachten

  • Plannen.nl biedt mooie kansen op het gebied van kostenefficiënt en flexibel ondernemen

  • Snel en gemakkelijk voor zowel consument als eigenaar

 

Inspelen op de actuele mogelijkheden met Plannen.nl

Jij als ondernemer kunt nu perfect inspelen op de vele vraag van consumenten. Er mag weinig, maar de mogelijkheden die er zijn, zoals winkelen op afspraak, wil de consument des te meer! Maak hier als ondernemer dus gebruik van en zorg ervoor dat jij een mogelijkheid biedt waarbij klanten producten in jouw winkel of op een servicepunt kunnen ophalen. Zo houd jij je klanten tevreden en biedt jij in ieder geval het maximale.

 

  • Meer geld om uit te geven

Afgelopen jaar was iedereen erg voorzichtig en is er weinig ondernomen door Nederlanders. Inmiddels zijn we een jaar verder en doordat er weinig vakanties en uitjes hebben plaatsgevonden, heeft de gemiddelde Nederlander flink kunnen sparen. Er wordt daardoor meer ruimte gemaakt voor uitgaven, wat juist nu weer kan!

 

  • Het nieuwe normaal

Nu de enige optie is om te winkelen op afspraak of om je product in de winkel op te halen, maakt bijna iedereen hier gebruik van. Als ondernemer is dit dus een uitstekende kans om in te spelen op de vraag van klanten en om jouw ondernemingsstrategie aan te passen. Plannen.nl helpt jouw hier gemakkelijk bij!

 

  • Langetermijn doelen

Niet alleen voor nu, maar ook op de lange termijn brengt winkelen op afspraak mooie kansen met zich mee. Het biedt namelijk vele voordelen voor zowel consument als voor de ondernemer, waar je in eerste instantie misschien niet aan dacht. Lees hier alle voordelen die personal shopping met zich mee brengt en op de lange termijn kunnen worden gerealiseerd.

 

Een hoopvolle toekomst

Onderzoekers zeggen dat naar verwachting, de uitgaven van klanten alleen maar zullen toenemen dit jaar, zeker als er meer versoepelingen komen. Ze hebben lange tijd gespaard, en hebben in 2020 weinig ondernomen. En dit brengt nu zijn voordelen met zich mee, ook voor jou als consument! Zo zie je maar, na regen komt zonneschijn :-)

 

Ons team helpt jou maar al te graag met het gebruik van Plannen.nl in jouw onderneming. Nieuwe klanten verwelkomen en afspraken inplannen op een gemakkelijke manier, wie wil dat nou niet?

 

Tips & Adviezen