NIEUW Met Click & Collect en optioneel het Checkgesprek conform RIVM richtlijnen, krijgen je klanten op de dag van een afspraak automatisch een SMS.

Bekijk alle blog items

Werk altijd op afspraak

Geschreven op 01-06-2020 door Nikki

Werken op afspraak is het nieuwe normaal. Voor veel bedrijven zal dit een veel voorkomende handeling zijn die ook vóór COVID-19 van toepassing is geweest. Maar wat nou als je nooit op afspraak hebt gewerkt… Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat je precies weet wat je kunt verwachten en hoe je alsnog de beste service kunt verlenen. 

 

Efficiënt en de volle focus

Wist je dat het voorbereiden van een afspraak vaak veel efficiënter is dan onverwachts klanten helpen? Je kunt je voorafgaand meer voorbereiden en de volle focus leggen op je huidige klant en alle wensen. Doordat de afspraak vooraf gepland is, kun je de klant ook veel makkelijker de aandacht geven die hij/zij verdiend. Tijdens de afspraak is de klant koning en kun jij je ongestoord bezig houden met de klant om er uiteindelijk zorgen voor een tevreden klant.

 

Structuur

Het grootste voordeel van werken op afspraak, is dat jij als bedrijf zelf bepaald wat dit betekend voor je agenda. Ben jij de maandagen altijd gesloten of wil je het liefste maar twee klanten per uur behandelen? Het is allemaal aan jou. Je agenda zal voor structuur, rust en een fijn overzicht zorgen. 

 

Voordelen klant

Maar wat zijn nou de voordelen van een klant? Zoals we net al noemde, dat het voor structuur zorgt, een fijn overzicht en meer ruimte voor voorbereidend werk, is het voor een klant fijn dat zij de volle aandacht kunnen verwachten. Wachten tot je eindelijk wordt geholpen, vindt niemand leuk. Omdat de afspraak vooraf is gemaakt, neemt de persoonlijkheid tussen jou en je klant vaak toe. De meeste klanten zullen dit als positief ervaren en dit kan een stimulans geven op je conversie, tevredenheid of zelfs je omzet! Dat kun je pas een win-win situatie noemen.

Tips & Adviezen